Overgang Final Cut Express naar Final Cut Pro X

Sinds jaren al een goede gebruiker van FCE. Maar de laatste tijd af en toe haperingen en crashes.
Komt waarschijnlijk ook door upgrade van mijn Mac naar El Capitan.
Ben nu voornemens om Pro aan te schaffen.
Mijn vraag is: wat gebeurt er met nog niet afgesloten projecten in FCE.
Is het zinvol om die projecten eerst af te maken alvorens Pro te installeren.

Ja.

https://discussions.apple.com/thread/3843194

https://discussions.apple.com/thread/5277169

Help!!!

Sind juli 2020 ben ik de trotse bezitter van een Imac 27″ .Via Final Cut Pro X maak ik video’s en vindt het fijn om het project compleet te maken met een DVD in een mooie hoes. Vroeger gebruikte ik iDVD. Wordt echter niet meer ondersteund door Apple. Dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuw uitgebreid brandprogramma om de DVD compleet te maken. Weet dat dit niet meer van deze tijd is, maar vindt het mooi om een tastbaar schijfje te hebben.

Na lang zoeken heb ik Toast 19 Titanium (van Corel) aangeschaft. Leek mij een mooi programma.

Het Project van Final Cut ingevoerd in Toast en voordat de menustructuur klaar was in Toast al een DVD gebrand in Toast. Dat ging perfect en dat was goed te bekijken incl. de hoofdstukken aangebracht door FC Pro.

Achteraf bleek da het project in Final Cut behoorlijk verstoord was en was ook moeilijk te repareren.

Toen ik opnieuw begon in Toast bleek dat de media welke ik nodig had om de de structuur te maken voor het project in Toast niet te benaderen waren m.b.t. foto’s. (waren grijs) De video’s kon ik wel binnenhalen. Als ik de media benaderde buiten Toast om was alles goed te benaderen.

Kan iemand mij helpen, want ik ben al een week aan het mailen met de service desk van Corel. We komen geen stap verder.

Achteraf bleek dat het project in Final Cut behoorlijk verstoord was en was ook moeilijk te repareren.
Eh?? Ligt dan niet daar het probleem, en niet in Toast?

Toast zal je project in Final Cut niet verknoeien, dus dat was gewoon domme pech blijkbaar.

En ik ga het toch even zeggen, al wil je het niet horen: op een DVD is de resolutie nooit hoger dan 768 x 576. Dat is nog niet eens HD, laat staan Full-HD of 4K. Zó zonde van je werk om je films zo te degraderen.

will op 19 december 2020 om 02:14 Het Project van Final Cut ingevoerd in Toast
Hoe heb je dat dan gedaan? Ik zou denken dat je die twee gescheiden houdt: je monteert en exporteert je film of filmpjes in FCP naar een map op je schijf, klaar. Daarna ga je een DVD maken met dat bronmateriaal in Toast. Ik neem aan dat Toast niets met je bronmateriaal doet. Begrijp niet helemaal wat er op deze manier mis kan gaan..

Buiten dat eens met KW: zonde, zonde… Zet je gemonteerde film op een USB stick en je kunt het tegenwoordig overal mee afspelen, in wél goeie kwaliteit. Of streamen, nog hipper.