overige software opnieuw installeren na os upgrade[opgelost]

Ik wil binnenkort os x tiger aanschaffen en installeren met een clean install op mijn 12" ibook G4 1,2 ghz maar hoe installeer ik dan opnieuw programma's als iphoto? Ik heb namelijk op de installatie dvd's gekeken die bij mijn ibook geleverd zijn en daar staat de optie bundled software installeren, bij nadere inspectie (via custom install) blijkt echter dat net de programma's die ik gebruik, zoals iphoto, er niet tussenstaan. Volgens mij wordt iphoto niet met tiger meegeleverd want het is onderdeel van ilife. Hoe moet ik dit doen, ik heb namelijk geen zin om ilife 5 alleen te gaan kopen omdat ik mijn OS wil upgraden.

alvast bedankt voor alle tips

Bij de restore CD's van je iBook zou iLife moeten staan... wellicht kun je de installers met Pasifist uit de instaqllatie CD's halen.

Andere optie is een clean install van Panther met de restore CD’s, en dan upgraden naar Tiger, dan zou iLife er ook bij moeten staan.

helaas kost Pacifist weer $20 en ik heb juist op verschillende plekken gelezen dat het veel beter is om een clean install van je nieuwe OS te doen dan een upgrade, zelfs over een "schone" OS. Ik vind het vooral gek dat ik bij custom zo ongeveer alles kan aanvinken behalve de programma's die ik gebruik (itunes, iphoto, etc.) idvd and garageband enzo staan er wel allemaal bij, heel vreemd.

Als iDVD en Garageband bij de custom install staan, zouden iPhoto en iMovie bij de OS X installatie moeten staan...

Ik heb een iets andere iBook ( 1 ghz ), maar bij mij staan iTunes, iPhoto en iMovie gewoon bij de installatie pakketten.

ik heb zag net dat je Pacifist eerst kunt uitproberen voordat je $20 moet betalen. Het blijkt dat de programma's die ik gebruik idd in de additionalapplications.mkg zitten(IE, stuffit, iphoto, itunes, ical, imovie en isync) en die zit weer in de installatiepackage van het OS.

Ik blijf het gek vinden dat ze de ilife programma’s niet allemaal bij elkaar in een los te installeren package stoppen (naast integratie met OS installatie) maar waarschijnlijk willen ze op deze manier mensen sneller een losse iLife software pakket aansmeren.

in ieder geval bedankt voor de verwijzing naar Pacifist, ik kan nu met gerust hart tiger gaan installeren.