Overstap naar Casema

Eindelijk kan ik me van KPN verlossen. Mijn ADSL-contract verloopt eind deze maand en ik wil overstappen naar Casema. Casema is goed geprijsd en heb goede berichten over ze gehoord (vrienden met een pc). Ik heb een paar vragen die ik niet heb terug kunnen vinden in het forum "Internet en Netwerken"

1. Heeft iemand in 2005 een abonnement genomen bij Casema? Wat is zijn/haar ervaring?
  2. Casema levert SURFboard® Cable Modem SB5100 van Motorola gratis mee. Kan iemand dat bevestigen. Deze ondersteund OSX?
  3. Dat Casema OSX niet ondersteunt is toch geen probleem?, of toch?
  4. In het forum I&N heb ik wel eens gelezen iets gelezen over dat het kabelmodem alleen i.c.m. een router goed functioneert (bericht uit 2003)? Wat is daarvan waar?

Bij voorbaat dank,

Kattatsu

Heb Wanadoo/Casema premium, haal +/- 800kbps maar dat is in utrecht, daar schijnt het casema netwerk nog niet zo geweldig te zijn.

In je modem zit een DHCP server, netwerkkabel vanaf je modem in je mac pluggen en je kan internetten.

Hoi,

Het huidige Casema werkt perfect samen met Mac OSX.
Casema werkt nu met DHCP, dus helemaal geen problemen
met dat vreemde L2TP protocol van voorheen.
Voor dat protocol had je idd een router nodig (Freecom) om
als Maccer op het casema netwerk in te kunnen loggen.

Dit is gelukkig allemaal verleden tijd!
Ik heb zelf nu zo’n anderhalf jaar Casema kabelinternet en ben
er zeer tevreden over. Snelheid is altijd goed en uptime van zo
goed als 100%

Aanrader!

Groeten,
Peter

Ik gebruik nu zo'n jaar Casema/Wanadoo hier in Den Haag. Zeer tevreden! Snelheid wordt regelmatig verhoogd. Heel af en toe is de verbinding even traag, maar gaat daarna weer als een speer. Inderdaad een aanrader!