Overstap naar nieuwe iMac

Nu ik in afwachting ben van de nieuwe iMac wil ik me intussen al voorbereiden voor de overstap van huidige iMac naar de nieuwe.
Op nieuwe iMac wil ik liefst met een propere lei beginnen maar natuurlijk wil ik een aantal zaken meenemen van 'oude' naar nieuwe.
Gebruik van Migratie assistent is wellicht simpelste maar heb hierover toch enkele vragen.
Indien er een probleem zou zijn op huidige computer, neem je dan dat probleem mee naar nieuwe als je instellingen, programma's en andere overzet met migratie assistent?
Als je ook programma's overzet met migratie assistent; dien je deze dan op de nieuwe iMac ook nog te installeren of gebeurt dat automatisch bij overzetten ?

- iTunes: staat nu nog op iMac maar zou ik op Drobo zetten. Dus huidige map iTunes kopiëren, op Drobo zetten, bij opstarten iTunes op nieuwe iMac met 'option' en plaats van de iTunes bibliotheek kiezen op de Drobo. Klaar. Juist ?

- iPhoto: idem als iTunes

- agenda: staat ook in iCloud. Dus even laten synchroniseren en zou moeten terug in orde zijn. Juist?

- mail: welke mappen van waar naar waar ? Mail is nogal uitgebreid met 11 accounts en heel wat mappen. Wil graag dus zelfde structuur behouden.

- bladwijzers Safari en Google Chrome: op nieuwe iMac bij importeer bladwijzers in Safari maar waar staat de map bladwijzers om te exporteren in Safari en in Chrome ? Bladwijzers Safari en Chrome zijn niet dezelfde.

- extra geïnstalleerde lettertypes van 'oude' naar nieuwe

- andere noodzakelijke zaken die moeten worden overgezet naar nieuwe iMac?

Bij verkoop 'oude' imac: Wat is beste manier om de iMac leeg te maken en klaar te maken voor verkoop?

Wat dien je allemaal te verwijderen? Apple ID, mail, wachtwoorden in keychain, ssid ethernet, foto's verwijderen uit iphoto, alles uit mail leeg maken, andere persoonlijke instellingen …

Programma's als Evernote, Adobe CS, Dropbox, iWork, Aperture, Filezilla, Skype, Google Chrome : gewoon verwijderen is genoeg zodat nieuwe eigenaar niet meer aan persoonlijke info kan ?

Sorry voor de vele vragen maar is eerste keer dat ik overstap van ene iMac naar de volgende.

Verkopen oude:
- Nieuwe partitie aanmaken vanaf DVD met alles wissen (1x met nullen overschrijven, andere duurt te lang)
- Clean install doen.

Kun je al die vragen niet gewoon oplossen met de migratie assistent? Ik heb daar geen ervaring mee maar wil precies hetzelfde doen als jij zodra me nieuwe imac binnen is

Intussen reeds iTunes en iPhoto verplaatst naar Drobo.
Daarna opgestart met option en nieuwe bibliotheek gekozen.
Werkt perfect.

Indien iemand nog antwoorden heeft op mijn overige vragen ...