Overstappen naar Mac. Nieuw mini?

Hallo,

Ik ben van plan om te switchen naar Mac

ik gebruik mijn computer op dit moment alleen voor:
msn, word, internet, films, muziek en ik speel af en toe een potje halo.
verder wil ik hem kunnen aan sluiten op deze 32 inch lcd tv.

mijn budget ligt niet al te hoog dus dacht ik zelf aan een intel mac mini solo (de duo is te duur)
of kan ik beter opzoek gaan naar een nieuwe mini g4 1,5? of een andere tweedehands mac?

[quote:8c7a253092="Mango NL"]Hallo,

mijn budget ligt niet al te hoog dus dacht ik zelf aan een intel mac mini solo (de duo is te duur)
of kan ik beter opzoek gaan naar een nieuwe mini g4 1,5? of een andere tweedehands mac?[/quote:8c7a253092]

Halo gaat met geen van beide mac mini’s lukken. Ik zou voor de intel gaan, ook al ben ik zeer blij met mijn G4 mini.
De Intel kan veel beter met HDTV omgaan, en de videokaart is beter voor 2d werk.

zijn er wel spellen die op de mac mini kunnen?

Kwestie van kijken naar wat de spellen van de grafische kaart vragen...

Om ervaringen met de intel-mini hoef je niemand te vragen, aangezien nog niemand de intel-mini heeft, maar er zijn toch zat mensen die gamen met een mini…

maar de nieuwe grafische kaart is minder dan de oude toch? ik neem aan dat er op osx wel wat standaart patience achtige spelletjes staan?

Bij de iMac kreeg ik spellen van Big Bang board games. Die zijn best wel goed. Ik denk dat ze best wel op zo'n Mac Mini ook goed werken, hoewel ik niet weet of ze daar ook bij de installatie mee worden geleverd. De wat oudere games zoals Sim City, Warcraft, Quake 2 en dergelijken zullen ook best nog wel werken.

3D spellen die ze momenteel uitbrengen zullen er waarschijnlijk niet mee overweg kunnen (Quake 4, COD 2, The Sims 2). Maar dat zullen we zeker te horen krijgen zodra er meer en meer mensen komen die zo’n Intel Mac Mini binnenkrijgen.

Voor jouw overige wensen is de Mac Mini zeer geschikt. Als je toch wat meer wilt gamen kun je beter een xBox of PS2 aanschaffen. Die zijn nu spot goedkoop en hebben een enorme keuze uit spellen.

ps2 heb ik al. het gaat mij er gewoon puur om dat als ik iets aan het downloaden ben ofzo dat ik even een spelletje kan spelen. als sim city 4 het er goed op doet is dat perfect

maar mijn budget is 650 euro. kan ik daar tweedehands een betere mac voor krijgen?

wat zijnd e specs van SimCity 4? Die draait volgens mij ook op een mac mini powerpc (de oude mac mini dus). deze zullen spoedig bij de dealers gedumpt worden tegen lagere prijzen. Daar heb je genoeg aan. Zou er wel wat extra RAM in donderen. Voor de rest (Mail, Safari etc...) prima machine..

het ram van de mac mini kan je toch niet uitbreiden? en kan je een paar betrouwbaare online dealers noemen? en krijg je er dan ook iLife '06 bij?

Je kan het geheugen makkelijk uitbreiden. [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=68023]hier[/url] staan spelletjes die op de g4 mini kunnen.

[quote:93d53c360e="Justinb81"][quote:93d53c360e="Mango NL"]Hallo,

of kan ik beter opzoek gaan naar een nieuwe mini g4 1,5? of een andere tweedehands mac?[/quote:93d53c360e]

Halo gaat met geen van beide mac mini’s lukken. Ik zou voor de intel gaan, ook al ben ik zeer blij met mijn G4 mini. [/quote:93d53c360e]

Onzin! Halo draait prima, zeker op de Intels (neem aan dat er een Universal Binary van komt). Niet op de hoogste instellingen, maar daar is de mini ook niet voor gemaakt.

Het huidige gedeeld geheugen is trouwens sneller dan de Radeon 9200, en hij heeft ook Core Image.

maar zijn er ook tweedehands macs waar ik meer mee kan voor dezelfde prijs als een nieuwe mini

Ja hoor, kijk maar eens op www.tweedehandsmac.nl , een PowerMac G4 vanaf 1 gHz is een goede concurrent voor de mini. Zeker door de grotere cache en de snellere schijf.

[quote:697afe887a="à la Mac"] Onzin! Halo draait prima, zeker op de Intels (neem aan dat er een Universal Binary van komt). [/quote:697afe887a] Optimist.

Ik zou er maar niet op rekenen dat developers al hun oude spellen nog eens apart voor de intels uit gaan lopen brengen.

[quote:b0c0c9f6a8="unSOUND"]Ja hoor, kijk maar eens op www.tweedehandsmac.nl , een PowerMac G4 vanaf 1 gHz is een goede concurrent voor de mini. Zeker door de grotere cache en de snellere schijf.[/quote:b0c0c9f6a8]

hmmm als ik in mij prijs klasse kijk heb ik de keuze uit een i/power Mac g4 800 ghz, niet 1ghz…

Goed rondkijken... :wink:

Ik zag voor de prijs van een mini een mooie PowerMac met 2 processoren en een 21 inch scherm…

crt of lcd? domme vraag :P

Dus geef ik daar ook geen antwoord op... :wink:

Maar zoek maar eens naar modellen met een G4 DP procesoor, en onder de 750 euro, dan zie je zat leuks staan…

[quote:bd8a69405a="unSOUND"]Dus geef ik daar ook geen antwoord op... :wink:

Maar zoek maar eens naar modellen met een G4 DP procesoor, en onder de 750 euro, dan zie je zat leuks staan…[/quote:bd8a69405a]

en zo’n power mac met G4 DP processor is veel sneller dan een mini?
morgen dan maar even lekker zoeken