Overstappen van Vodafone naar T-Mobile

Beste forumleden,

Afgelopen maandag zitten kijken naar de blog die door OMT werd bijgehouden van wat er allemaal in San Francisco gebeurde op de WWDC '09. Ik hoopte op een iPhone en jawel op een gegeven moment was het zover! Eindelijk daar was die en ik was gelijk helemaal weg, schitterend apparaat :smiley: Eigenlijk wil ik het toestel volgende maand gewoon in mijn handen hebben… Alleen nu zit ik met een probleem. Ik ben nog tot eind van het jaar gewoon klant bij Vodafone, om precies te zijn tot eind december. Dat betekent dus dat ik tot eind van het jaar moet wachten voordat ik mijn abonnement kan omzetten naar T-Mobile en de iPhone pas krijg. En natuurlijk kan ik de iPhone wel ergens los kopen die simlock vrij is maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Ik heb geen zin om in 1 keer 700 euro of meer neer te leggen. Weet iemand wat andere mogelijkheden zijn voor mij? Bij Vodafone heb je 1 maand opzegtermijn heb ik gelezen. En wat ik ook kan doen is gewoon een abonnement nemen bij T-Mobile volgende maand en daar ook klant worden. Maar dan betaal ik dus tot eind van het jaar elke maand een dubbel tarief wat dus ongeveer op 100 euro p/m uit komt. Daar zit ik in principe ook niet op te wachten. Ik hoop dat er nog andere opties zijn om eerder te kunnen overstappen zonder overbodig geld te betalen aan Vodafone? Ik ben benieud naar de reacties :o
Alvast bedankt.

ik blijk ineens hetzelfde probleem te hebben met een van onze zakelijke abo's. Ik heb besloten komend weekend de iPhone te unlocken, en de sim van Vodafone erin te stoppen. Wat een geleuter zeg. Ze willen je terug als klant, maar meeweken ho maar...

mijn eigen overstap van orange is vrij vlekkeloos verlopen.

Ja ik heb die mogelijkheid ook maar ik weet niet hoe lang het duurt voordat de nieuwe iPhone 3GS simlock vrij op de markt komt. En eerlijk gezegd ga ik ook niet zomaar gelijk de iPhone unlocken als de simlocke vrije versie niet word uitgebracht, vooral omdat het mijn eerste is. En ook heb ik geen zin om zomaar ff 700 euro neer te leggen..

Wat je ook doet, check dubbelcheck nummerportering als je je nummer wilt behouden, want de overgang van mijn nummer van Vodafone naar T-Mobile verliep desastreus en nam uiteindelijk zes maanden - jawel zes maanden - in beslag. T-Mobile heeft me uiteindelijk compensatie geboden.

Ja en daar zit ik dus bijvoorbeeld echt niet op te wachten. Dan neem ik liever nog een nieuw nummer bij T-Mobile. Maar dat betekent dan wel weer dat ik echt tot het eind van het jaar vast zit bij Vodafone. Ik vind allemaal best ingewikkeld :x

Vodafone gaat natuurlijk niet meewerken aan het kostenloos vroegtijdig afbreken van je abonnement (dat wil je eigenlijk het liefst begrijp ik), zeker niet als duidelijk is dat je daarna overstapt naar de concurrent. En T-mobile kan er verder ook weinig aan doen dat je nog even vast zit aan je oude provider.

Wellicht dat ze wel willen meewerken aan het afkopen van je contract, maar reken er maar op dat je dat net zoveel kost als je abonnement nog had gekost over de resterende looptijd. Enige voordeel is dan dat je per direct over kunt stappen.

De overige mogelijkheden heb je al genoemd (wachten tot eind december, losse iPhone kopen, dubbel abonnement). Het is aan jou wat je het minst erg vindt…

BIj een abonnement onderteken je een contract. En dat is een overeenkomst die je niet kan veranderen. Tenminste, mits vodafone zelf haar afspraken niet na komt. Je kan dus proberen om ze te betrappen op contract breuk maar het lijkt mij sterk dat je daar iets mee kan ;)

Misschien dat dit een beetje hoop geeft: Je kan NU een abonnement nemen bij T-Mobile dat pas over een half jaar in gaat. Dat betekend wel dat je nu de iPhone krijgt en niet pas over een half jaar. Dan heb je de iPhone alvast en hoef je pas over een half jaar abonnementskosten te betalen.

Bedankt voor de reacties, ik ben weer wat wijzer geworden:) En qua dekking en internetsnelheid, ga ik daarmee achteruit of juist vooruit? Ik nog wel eens mensen klagen over de dekking van T-Mobile. Nou zal dat in de stad wel meevallen misschien maar aangezien ik in een gat woon :D

Je gaat er op achteruit, zeker weten. Hoewel het GSM netwerk overal prima dekking heeft (behalve in garage's en grote gebouwen) laat het 3G netwerk nog erg veel te wensen over.. (Omgeving Nijmegen)

het is gewoon onwil. Ik heb ze aangeboden het volledige restbedrag te vergoeden. Ze doen hier niet aan mee. mij zijn ze voorgoed kwijt.

wat een gedoe zeg met dat verplichte T-Mobile. wanneer kunnen we de IPhone nu gewoon kopen bij elke andere provider? Ik wacht sinds het uitkomen van de Iphone hierop, ben Vodafone klant en ik ga niet over op T-mobile. Als Vodafone de Iphone gaat leveren en ondersteunen, koop ik er direct een.

Ik hoop dat er nog meer reacties komen want ben benieuwd hoeveel mensen eigenlijk nou tevreden zijn over T-Mobile?

[quote:05e7d5cef0="ChrisMax"]Ik hoop dat er nog meer reacties komen want ben benieuwd hoeveel mensen eigenlijk nou tevreden zijn over T-Mobile?[/quote:05e7d5cef0]

Leek mij een goed idee voor een topic! Zie hier: -klik-

[quote:b9e8202907="Dr. Maddox"]Misschien dat dit een beetje hoop geeft: Je kan NU een abonnement nemen bij T-Mobile dat pas over een half jaar in gaat. Dat betekend wel dat je nu de iPhone krijgt en niet pas over een half jaar. Dan heb je de iPhone alvast en hoef je pas over een half jaar abonnementskosten te betalen.[/quote:b9e8202907] Is dat zo? Volgens mij kan dat toch niet zover vooruit? Ik meende dat het 3 of 4 maanden voor het daadwerkelijk ingaan van het abonnement was...

Dat zou kunnen. Het was bij mij inderdaad een maand of drie. Sorry, daar had ik niet aan gedacht :o

. .

Contractbreuk, als dat mogelijk is, kost geld.

Als je een iPhone koopt (lees: abo bij T-Mobile) weet je zo langzamerhand toch wel waar je aan begint.
Abo nemen en dan achteraf klagen heb je niets aan en lijkt mij ook onsportief.

Hou er rekening mee dat elke provider zwakke punten heeft!

Voorlopig heb ik over de snelheid van internet, vergeleken bij anderen op een Nokia bij Vodafone, zeker niet te klagen.
Onderzoek van de consumentenbond heeft dit ook uitgewezen.

Bij T-Mobile kan er altijd een "wachtperiode" van maximaal vier maanden ingesteld worden. Wil je je nummer meenemen dan kan dat pas in de laatste drie maanden van je oude contract. Je kan ook regelen dat je een abonnement vier maanden later laat ingaan en dan een maand later alsnog nummerprotering aanvraagt. Er gaat wel op 1 juli het een en ander veranderen omdat de standaard opzegtermijn dan van drie naar één maand gaat. Het zou kunnen dat dit ook betekent dat je pas in de laatste maand je nummer mee kan nemen maar dit is nog lang niet zeker. Het kan ook gewoon drie maanden blijven. Ik heb in de tien jaar dat ik in de sector werk al gekkere dingen meegemaakt. :?

Tsja, ik vorig jaar nog braaf wachten tot 3 maanden voor het einde van mijn toenmalige contract om maar weer eens een nieuwe modelletje telefoon te icasseren, bleek dat ik het vier maanden vantevoren al had kunnen doen. Enfin: volgend jaar mei maar aan de iPhone dan... (als ik niet eerder een leuke aanbieding voor een abo-vrije tegenkom)

. Ik was bij Vodafone en mijn 2-jarig contract was voorbij. Heb na die periode een iPhone-abo aangeschaft met een opzegtermijn van 3 maanden bij Vodafone i.v.m. nummerportering. Bij t-Mobile heb ik toen een voorlopig nummer gekregen die automatisch vervangen gaat worden door mijn te porteren nummer (gaat end juli gebeuren). Op mijn 2e woonlocatie heb ik slechte en soms zelfs geen ontvangst, en heb dit aan de orde gesteld bij t-Mobile. Kreeg spoedig een bericht terug met het voorstel de iPhone in te leveren (einde contract), de iPhone te kopen of genoegen te nemen met een half jaar korting van 20% op mijn abo. Het laatste heb ik besloten. Voor het bedrag van de korting kan ik op mijn oude telefoon een sim-only nemen bij Vodafone en ben dan toch bereikbaar. Na een half jaar wordt de 'ontvangst situatie' opnieuw bekeken. Ik ben dus uitstekend geholpen bij t-Mobile. .

Vodafone veranderd 1 juli een aantal tarieven. Aangezien dat volgens mij een verandering van het contract inhoudt, mag je het contract om die reden voortijdig laten beëindigen... zonder extra kosten.