Overstappen van XS4ALL naar UPC?? Advies / ervaringen??

Hallo ik ben klant van XS4ALL en was tot half jaar geleden erg tevreden over hun dienst. Ik was eerst een UPC klant maar daar ondervond ik zoveel storingen van dat ik 2006 over ben gestapt naar XS4ALL. Nu sinds een half jaar nu ik ben verhuis heb ik steeds een klapperende lijn en ben nu voor de tweede keer gedowngraded met gevolg dat ik op 12 MB/s over heb.

Nu heb ik een rekensommetje gedaan:

Dit heb ik nu:
[b:bbde61e249]XS4ALL[/b:bbde61e249] Internet + Telefoon [b:bbde61e249]€ 67,45[/b:bbde61e249]
[b:bbde61e249]UPC[/b:bbde61e249] Digitale TV [b:bbde61e249]€ 30,19[/b:bbde61e249]
[b:bbde61e249]----------[/b:bbde61e249]
[b:bbde61e249]Totaal € 97,64 [/b:bbde61e249]

En dit als ik overstap:
[b:bbde61e249]UPC[/b:bbde61e249] Internet + Telefoon + Digitale TV [b:bbde61e249]€ 85,00[/b:bbde61e249]

Nu de vraag is UPC nu verbeterd zal ik er goed aan doen als ik weer het hele pakket van UPC aanschaf of UPC nog steeds een ramp en kan ik beter bij XS4ALL minder nemen voor meer geld?

Graag jullie ervaringen.

Zou ik ook graag willen weten. Wij overwegen ook de overstap naar UPC i.v.m de snelheid van het internet (nu 4mb, UPC heeft voor die prijs 25 mb).

Wie heeft hier UPC?

UPC werkt goed, een stuk beter dan jaren geleden.

Maar: ook UPC maakt gebruik van een netwerk dat, net als ADSL via de telefoonlijn, niet oorspronkelijk voor dataverkeer ontworpen is. Er zit dus een bepaalde mate van onstabiliteit op zo’n netwerk waar analoge TV, digitale TV, telefonie en internet gecombineerd zijn. Kortom: signaalwaardes kunnen fluctueren en soms komt een onderbreking voor.

In mijn ervaring gaat UPC daar goed mee om. Ik heb ook zonder problemen een keer om een netwerkmonteur gevraagd (en gekregen) die het signaal in het wijkkastje heeft geoptimaliseerd. Maar ik weet ook dat andere mensen een meer negatieve ervaring hebben.

Wil je echt storingsvrije technologie dan is glasvezel de enige oplossing op dit moment.

Het mooie van ADSL en kabel is dat ze naast elkaar kunnen werken. Je kunt dus, als je echt geen storingen wilt, een goedkoop ADSL abonnement naast je kabelabonnement houden. Als backup.

Persoonlijk: ik haal 28 MB down en 2,8 MB up. Mijn abo is 30 MB/ 3MB. Dat is dus prima.

[quote:56ba730ffd="jacogrinwis"]En dit als ik overstap: [b:56ba730ffd]UPC[/b:56ba730ffd] Internet + Telefoon + Digitale TV [b:56ba730ffd]€ 85,00[/b:56ba730ffd][/quote:56ba730ffd] Er wordt momenteel flink geadverteerd met een [url=http://www.upc.nl/totaalpakketten/aanbiedingen/]"Alles-in-een" voordeelpakket.[/url] Dat kost [b:56ba730ffd]€45[/b:56ba730ffd] per maand voor de hele mik.

al 9 jaar trouwe klant bij UPC. Aantal jaren terug hadden ze inderdaad aardig wat problemen, gewoonweg teveel klanten voor het toen nog redelijk compacte netwerk en verouderde apparatuur. Dat is gelukkig allemaal voorbij, en haal nu dag in dag uit de volle snelheid, vrijwel geen storingen (de enige dit jaar was 20 minuten in het begin van het jaar...). Ik ben erg tevreden!

Ik had ook eerst xs4all , min of meer gedwongen omdat ze Demon overnamen.

En toen begon de ellende, van 8mBit naar 4Mbit omdat ik opeens spontaan te ver van de centrale af woonde terwijl ik bij Demon nooit ergens last van had…, een meer dan onkundige heldesk etc etc etc…

Dus zit ik alweer 2 jaar bij UPC en ik moet zeggen dat het me goed bevalt, sinds een paar weken de 30mbit versie en overdag en 's nachts haal ik met d/l meer dan 3MB/s dus dat is perfect…

Ze knijpen nog steeds wel de ip-adressen van de grootte usenet servers als Eweka… maar dat is zo tussen 19.00-24.00 en dat zakt de snelheid terug naar 800KB/s… de rest van de verbinding blijft overigens wel gewoon lekker snel…

Dus kortom ik ben tevreden…

Bedankt voor al de berichten heb ik nog een vraag hoe staat het met het vaste ip-adres is dat nu al wel bij UPC of nog steeds niet en zo niet hoe doen jullie dat dan?

Nee nog steeds geen vast ipadres bij UPC....

Waarom heb je er een nodig ?

mijn IP adres verandert ca. eenmaal per kwartaal. Maar heb nog nooit een vast IP adres nodig gehad.

Als je bijvoorbeeld thuis een server wilt draaien kan je kijken naar een "dynamic DNS" dienst. Die kan je wel uitkomst bieden.

Heb ook UPC 3/1. 90 mb download. Betaal iets van 90 euro voor: hdtv royal, 90 mb/s, telefoon (gratis avond weekend vaste nr) en analoog kabel fee (niet vergeten, betaal je altijd erbij!) Zie net op http://www.upc.nl/totaalpakketten/aanbiedingen/ dat ze de analogekabel kosten hebben meegerekend, dus geen addertjes meer.

Als het werkt, werkt het prima. Heb laatste 2 jaar geen problemen meer gehad.
Internet goed stabiel, savonds ook. Goed forum (chelloo.com) dat performance in de gaten houdt.

Als je overstapt zul je altijd wat problemen tegenkomen (jammer genoeg).

Mijn advies: doen.

Doen, lees [url=http://www.detlevski.nl/]dit[/url] maar eens. Ook ik zat ineens na de overstap naar XS4ALL ONLY veel verder van de centrale. De arrogantie van XS4ALL is op niets gebaseerd, XS4ALL bestaat niet eens meer, het is de KPN. Een wolf in schaapskleren.

Er is een hele grote groep mensen die net als ik altijd hebben betaald voor een FAST (79 euro!!!) en dat ook een tijd hebben gekregen, na mijn overstap naar XS4ALL ONLY heb ik een LITE/start snelheidje overgehouden.
Op het net kun je met een beetje zoeken vele anderen met dezelfde ervaring vinden.

Ik heb nu twee weken een FibrePower 30 abo en het bevalt me prima, 30 euro per maand.
Het prijsniveau van XS4ALL is ronduit belachelijk, ik ben 12 jaar geleden eens 3 maanden “vreemd” gegaan met Chello en dat was toen waardeloos, zeer vaak offline en een incompetente helpdesk.
Dat is nu met XS4ALL aan de hand, ik ben er 15 jaar klant en ben helemaal klaar met ze.

Druppel was voor mij de zeer vage brief over op handen zijnde snelheidsverhogingen met de uitrol van VDSL, als een bedrijf zoiets moet doen betekent dat maar 1 ding, de klanten lopen massaal weg.

Dit draadje is een bevestiging daarvan.
Anyways, doe jezelf een plezier en stap over.

Als je een vast IP-nr wilt hebben, kun je een zakelijk abonnement nemen.

UPC heeft een aardige klantenservice als je je aansluit.De volgende dag staat er iemand met een grote doos voor je neus.alles in een pakket
Maar als ze je foutief afsluiten (woensdag 4 april)dan komt er pas na een week( woensdag 11 april )een monteur langs.Je moet dan van 12.00-18.00 blijven wachten tot hij komt opdagen.(geen sms's of belletje dat hij er aan komt)Vervolgens moet je zelf weer contact opnemen om een compensatie/vergoeding te kunnen Krijgen van 4 euro /per dag(vinden zij heel coulant,als je meer dan 1 week bent afgesloten van tv,internet en telefoon)Na enig doorzeuren krijg je ook nog 5 euro voor mobiele telefoonkosten.
Denk goed na,wat je gaat doen.
Ik heb me suf gebeld(pas na een paar uur duidelijk wat er aan de hand was(eerst geven ze jou nog de schuld(kabel zit niet goed),veel onnodige ergenis gehad,kon mijn werk niet doen,niet bellen,niet internetten en geen tv
ik zit erover te denken om na mijn 1 jaar contract ,weer weg te gaan bij UPC,Puur om de klantenservice.
Bij xs4all(had ik eerst internet) vond ik ze veel persoonlijker en aardiger.(ik ga waarschijnlijk wel weer naar hun terug)

UPC heeft een aardige klantenservice als je je aansluit.De volgende dag staat er iemand met een grote doos voor je neus.alles in een pakket
Maar als ze je foutief afsluiten (woensdag 4 april)dan komt er pas na een week( woensdag 11 april )een monteur langs.Je moet dan van 12.00-18.00 blijven wachten tot hij komt opdagen.(geen sms's of belletje dat hij er aan komt)Vervolgens moet je zelf weer contact opnemen om een compensatie/vergoeding te kunnen Krijgen van 4 euro /per dag(vinden zij heel coulant,als je meer dan 1 week bent afgesloten van tv,internet en telefoon)Na enig doorzeuren krijg je ook nog 5 euro voor mobiele telefoonkosten.
Denk goed na,wat je gaat doen.
Ik heb me suf gebeld(pas na een paar uur duidelijk wat er aan de hand was(eerst geven ze jou nog de schuld(kabel zit niet goed),veel onnodige ergenis gehad,kon mijn werk niet doen,niet bellen,niet internetten en geen tv
ik zit erover te denken om na mijn 1 jaar contract ,weer weg te gaan bij UPC,Puur om de klantenservice.
Bij xs4all(had ik eerst internet) vond ik ze veel persoonlijker en aardiger.(ik ga waarschijnlijk wel weer naar hun terug)

Hier in de regio Sliedrecht is het bij UPC één grote ramp. De verbinding ligt er bijna elke dag wel een keer uit, en de service is om te janken. Collega die een straat verderop woont heeft 3 maanden moeten zeuren en brieven sturen en bellen voor hij een nieuwe router kreeg, en toen hij van abonnement wisselde zat hij 6 weken zonder internet, en dat geld moet hij tot op de dag van vandaag nog terug krijgen...

De grap is dat in Papendrecht en Dordrecht, 2 platsen die klem tegen Sliedrecht aan liggen, er vrijwel nooit problemen zijn met de verbinding... Het lijkt wat dat betreft qua storingen heel erg wijk-gebonden.

Ik raad dit niet snel aan maar ik zou toch is kijken naar KPN. In Almere is UPC cijfer matig een 5,5. Zit er nu bijna een jaar en ben van plan zsm te veranderen.

Internet snelheid is prima, heb een pakket van 60 Mbps en haal de 58 in de woonkamer. Helaas komt het zeer regelmatig voor dat er geknepen wordt of dat je even een paar min super slechte of geen verbinding hebt

Ik woon in Eindhoven en heb niet 1 probleem met UPC.