Overtuigen van Apple's originaliteit/gebruiksvriendelijkheid

Halo, (:S juiste forum ?)

Ik heb jullie ervaring nodig ! Ik moet nl een werkje maken en ik heb APPLE gekozen, ik wil m’n klasgenoten overtuigen van de originaliteit/gebruiksvriendelijkheid van de mac en hen aanzetten om ooit over te stappen naar :apple: Kunnen jullie mij misschien helpen, dankzij jullie ervaring door enkele redenen op te sommen waarom :apple: nu zo fantastich is en superieur is dan de PC ?

(ik moet niet overtuigd worden, ik weet het al jaren lang :wink: )

Zijn er nadelen ? :?

Ik heb vrijdag mijn Powerpoint presentatie over Apple gegeven : met volgende argumenten :

-Het virusvrije OSX
-Het alsmaar groeiende marktaandeel van Apple
-De feautures die standaard in een macje zitten en die je niet vind in de windoos pc
-Het grote MacOSX.nl site voor al je vragen omtrend Apple computers en zeer uitgebreide staff/ledenaantal.
-…

Heb nu geen tijd meer om er bij te zetten , ik moet dringend slaap nemen!

Slaapwel iedereen

- Al gezegd, de veiligheid, maar dan nog even uitbreiden naar dat het OS moeilijker te hacken is.

• de vele extra functies die je bij een mac hebt (os-breed spellingschecker, dashboard, standaard een scala aan bijgeleverde programma’s (Ilife))

-De gebruiksvriendelijkere en logischere grafische interface, je hoeft geen nerd te zijn om te begrijpen hoe bepaalde dingen werken,

-zowat alles wat je aansluit op een mac werkt ook meteen, zonder tussenkomst van driver cd’s, ik heb het hier over printers, muizen, digitale camera’s, scanners, etcetera…

-De integratie van OS met Hardware, alles is op elkaar afgestemd…

-De prachtige vormgeving van de hardware en van het OS

-Zowat alle grote belangrijke softwarepaketten zijn ook voor Mac beschikbaar…

-Betere samenwerking tussen verschillende programma’s (heel ilife is op elkaar afgestemd bijvoorbeeld)

Nadelen:

• Er zijn nog steeds meer windows gebruikers dan mac gebruikers :stuck_out_tongue:

• Niet alle randapparatuur werkt op een Mac (maar voor bijna elk soort randapparatuur is wel een mac versie)

Geen centrale plek waar programma's hun instellingen e.d. opslaan en/of formaat. MacOSX heeft irritante bugs zoals crappy dockbar e.d. MacOSX is lomp groot vergeleken met Windows.

[quote:e27ade0116="Flavio"]Ik heb vrijdag mijn Powerpoint presentatie over Apple gegeven : met volgende argumenten :[/quote:e27ade0116] Blasfemie!

[quote:a6fd3e943f="Flavio"]Ik heb vrijdag mijn Powerpoint presentatie over Apple gegeven [...][/quote:a6fd3e943f] Inderdaad, wat Martijn zegt. Je had de zaal meteen overtuigd als je de presentatie in Keynote had gemaakt.

Whymme

Wat ook een nadeel kan zijn, is dat je niet zomaar even naar de winkel kan lopen voor software: vaak ben je aangewezen op speciaal zaken, de (online) Apple store of het online software kopen.

[quote:1971706510="Whymme"][quote:1971706510="Flavio"]Ik heb vrijdag mijn Powerpoint presentatie over Apple gegeven [...][/quote:1971706510] Inderdaad, wat Martijn zegt. Je had de zaal meteen overtuigd als je de presentatie in Keynote had gemaakt.

Whymme[/quote:1971706510]

Inderdaad. Meteen een tip voor de topic starter.

Wat ik er ook nog bij zou vertellen is waarom OSX veiliger is. Dus een stukje achtergrond informatie over de FreeBSD onderlaag waar OSX op gebaseerd is.

(misschien) nuttige links:
Wikipedia
Computer advies
Amerikaanse leger gebruikt Apple servers
De EO gebruikt eigenlijk alleen maar Apple’s
De EO is ook de grootste omroep in Nederland.

[quote:7ca3f76203="Flavio"]-Het alsmaar groeiende marktaandeel van Apple [snip] -Het grote MacOSX.nl site voor al je vragen omtrend Apple computers en zeer uitgebreide staff/ledenaantal.[/quote:7ca3f76203] Dit lijken mij allebei toch niet echt argumenten voor of tegen het gebruiken van een Mac, maar goed ;)

Hier kun je ze confronteren met de verschillen met hun huidige systeem :wink: [url]http://www.xvsxp.com/[/url]

Ik zou zeggen: loop eens een Apple Store binnen. Er zijn er genoeg, ze kunnen je er vast even wat showen.

Of ben je zelf Apple gebruiker? Dan zou je toch genoeg moeten kunnen bedenken :wink:

Het zou natuurlijk ook mooi zijn om een Apple mee te nemen en te showen :wink:

Als voorbeeld zou je ook de iPods kunnen nemen :wink:

Gewoon niet overtuigen en lekker zelf Maccen. Ze moeten zichzelf overtuigen en zelf willen overstappen eventueel. Ik steek daar echt geen moeite in om mensen te laten switchen.

Maar das mss mijn mening. 8)

Of je zegt dat OSX net zo veilig is als OS/2 :)

Dat de EO en het Amerikaanse leger gebruik maken van appeltjes zou ik eerder als een nadeel zien :P :evil:

Wat zijn de feautures die standaard in een macje zitten en die je niet vind in de windoos pc ... :?

Wat is het verschil tussen de eMac en de iMac

:? Ze kunne toch allebij op Tiger draaien … Toch ?

En ja ik ben zelf een :apple: gebruiker :wink:

eMac staat voor education Mac en is een goedkopere computer vooral gericht op onderwijs terwijl de iMac meer voor particulier gebruik is, ze kunnen bijde Tiger draaien, het verschil zit hem in de keuze van onderdelen (goedkopere bij eMac), ontwerp en snelheid. Maar de eMac verkopen ze niet meer denk ik.

eMac is uit de verkoop gehaald.

Hij was duidelijk een stuk goedkoper, en dus ook van mindere kwaliteit.

Hier zijn de specificaties van de 20inch iMac G5

[code:1:2e590ffe38]Eur 1.589,00
(Eur 1.335,29 excl. BTW)
Meestal verzendklaar: 2 dagen
Gratis geleverd
20-inch breedbeeld-LCD
2,1 GHz PowerPC G5 processor
512 MB geheugen (533 MHz DDR2 SDRAM)
250 GB Serial ATA-schijf
Slot-loading 8x dubbellaags SuperDrive
ATI Radeon X600 XT grafische processor met 128 MB DDR-geheugen
Luchthaven extreem en Blauwtand[/code:1:2e590ffe38]
De eMac daarentegen draaide op een G4 processor om en nabij de 1.5 Ghz, hij had [i:2e590ffe38]slechts[/i:2e590ffe38] een 15 inch scherm, dat ook nog CRT is.
De harde schijf en de grafische kaart die er standaard bij kwamen waren minder snel/goed dan die van de iMac G5. En hij had de SuperDrive, Luchthaven extreem en Blauwtand als optie, de iMac heeft hem als standaard. Als compensatie was hij bijna 2 keer zo goedkoop :wink:

mischien iets over de [url=http://www.esm.psu.edu/Faculty/Gray/graphics/movies/mhz_myth_320f.mov]mHz Myth[/url] vertellen?

Die is aan de ene kant wel leuk, maar aan de andere kant ook weer zwaar overtrokken.

Kloksnelheid is niet alles, maar ook weer niets. Ik geloof dat op het gebied van processors de kloksnelheid toch nog een factor 50% van de snelheid bepaalde.
De andere 50% worden ingevuld door dingen als Frontside-Bus-Snelheid, de chipset, pipelines, en tegenwoordig ook nog het aantal cores.

Verbeter me maar als ik fout zit hoor :innocent: