Hallo iedereen,
Ik van plan in de nabije toekomst een nieuwe laptop aan te schaffen. Ik heb nu een IBM Thinkpad 600e (366MHz) waar Linux op draait.
Nu zit ik er aan te denken om een Apple te nemen, grotendeels omdat Windows én Linux mij een beetje beginnen te vervelen en ik gewoon weer eens iets nieuws wil.
Nu is het zo dat de Apple laptops zwaar underpowered lijken vergeleken met de Apple desktop varianten. Helemaal als je de laptop nog een béétje betaalbaar wilt houden. De snelheid van de laptop is van mij van redelijk groot belang. Het lijkt mij alsof de low end iBook en Powerbooks écht low-end zijn. Ik ben dus bang dat de levensjaren voor de 12" laptops niet langdurig zal zijn.
Als ik voor hetzelfde geld een centrino kan krijgen die veel sneller presteert, dan ga ik liever tóch voor de centrino, omdat ik niet over 2 jaar weer een nieuwe laptop wil hoeven aanschaffen.
Mijn bezigheden zijn voornamelijk het internet surfen, chatten, en… programmeren in C++ en JAVA. De eerst genoemde dingen zullen geen probleem zijn, maar het programmeren zit ik dus mee. Sorry dat ik het vraag, maar op gebied van het compileren van C++ (en JAVA) code, met wat voor PC zijn de prestaties van de 1,33GHz Powerbook 12" en de 1GHz iBook 12" dan te vergelijken? Ik heb ook een 1,33GHz Athlon Thunderbird PC, en ik ben bang dat de laptops gewoon niet sneller zullen zijn dan dat.