Overzicht software die wel/niet onder Tiger draait

Ik gebruik op dit moment Panther op mijn MacMini, geen problemen. Toch wil ik graag upgraden naar Tiger maar ben dan bang dat aantal programma's niet meer werkt. Bestaat er een overzicht waaruit blijkt welke versie van welk programma wel/niet compatible is met Tiger? Als ik zoek op het net krijg ik per leverancier die informatie maar dat is een tijdrovende weg zo, ik hoop dat iemand die informatie een keer in 1 overzicht heeft gebracht.

De meeste programma's die draaien onder Panther doen het ook met Tiger. Alleen als het er expliciet bij staat dat het niet werkt, werkt het meestal niet.

Je kunt ook proberen hier een lijstje te posten van de software die je hebt.

Precies, fabrikanten beweren vanalles. Praktijk, daar gaat 't om :P

Kijk hier 's:

http://www.macintouch.com/tigercompat.html

Bedankt voor de reacties! ik heb mijn buurman overgehaald ook een macmini te kopen, hetgeen hij gisteren deed. Daar zat een Tiger installatieschijf bij. Dus ik dacht: even mijn systeem met SuperDuper wegschrijven/redden, Tiger installeren en kijken tegen welke problemen ik aanloop voordat ik echt switch. Echter, aan het begin van de installatie krijg ik de boodschap: cannot install the software on this computer. Lijkt erop alsof de 10.4 software op de dvd is gekoppeld aan zijn macmini of dat de installatie-dvd op een andere manier ziet dat de dvd niet hoort bij mijn macmini.

Dan blijf ik maar bij mijn Panther.

Ik was alleen verbaasd dat die beveiliging erin zat terwijl ik daar nooit iets over had gelezen.

ik gebruik nog steeds phanter ik wacht op de volgende upgrade om een macmine te kopen.En inderdaad de software is hardware gebonden;Jammer hé

jammer? och, het was leuk geweest als ik er even mee had kunnen spelen voordat ik er 130 euro aan uitgeef; ben wel benieuwd hoe ze dat doen, zo'n setje van dvd's koppelen aan het minimac doosje... :D

Cezanne, het is inderdaad zo dat je niet een installatieschijf die bij een computer geleverd is zomaar kan gebruiken op een andere Mac. Panther is een tiptop systeem. Maak je geen zorgen, die gaat nog wel even mee.

Ik heb trouwens ook een dubbele post van je weggehaald, maar dat terzijde.

ok macbjorn, bedankt voor je reactie, weet jij trouwens hoe ze dat doen, zo'n beveiliging?

Nee, het zal een stukje software zijn die wellicht het ROM van de machine leest en daarbij meteen ziet dat dit een andere machine is. Maar ik gis nu in het wilde weg.

[quote:ac99b1de37="MacBjorn"]Cezanne, het is inderdaad zo dat je niet een installatieschijf die bij een computer geleverd is zomaar kan gebruiken op een andere Mac. Panther is een tiptop systeem. Maak je geen zorgen, die gaat nog wel even mee.

Ik heb trouwens ook een dubbele post van je weggehaald, maar dat terzijde.[/quote:ac99b1de37]

vergat ik nog op te reageren: je hebt gelijk, heb ook nog niet gezien waarom tiger zoveel beter moet zijn dan panter, afgezien van de spotlight functie…

via de firewire target mode kan je wel tiger op je mac krijgen, als je het nodig wilt hebben moet je het natuurlijk kopen :innocent: .

hansenonline, hoe werkt dat dan?

Je vraagt of je de Mac mini van je buurman mag lenen. Je sluit die via firewire aan op jouw mini. Je duwt de Tiger DVD in de Mac mini van je buurman en je start jouw mini op in firewire target mode door de toets T bij het opstarten in te duwen. (ik dacht toch dat het de toets T was... weet het niet zeker)

ok bedankt, zal eens kijken of de buurman dat ook wil en of dat lukt, ik kan altijd weer terug naar mijn panther met super duper...

verleiding is wel groot om bij tiger te blijven: - sneller dan panther - spotlight is amazing...

dan is het ook niet erg om 129 euro te betalen voor een setje dvd’s zodat ik mijn buurman niet meer nodig heb als ik moet terugvallen op die dvd’s…