P2P in netwerk

Om een of andere reden kan ik met P2P programma's zoals Acquisition, Direct Connect, Limewire geen connectie krijgen met anderen. Dit is aleen als ik op het netwerk ben ingelogd ik heb op me werk een apart ip-adres en daarmee gaat het prima, het heeft dus iets met de router die alles automatisch uitdeeld te maken. Ik heb ook al de verschillende opties gebruikt in de voorkeuren van de programma's zoals passive en active mode. Dit heeft weing verschil gemaakt.

Ik heb nu dus geen flauw idee meer waar dit aan kan liggen, iemand enig idee? Er zijn hier vast wel gebruikers die ook in een netwerk zitten en deze programma’s wel kunnen gebruiken!

thnx,

vanWoods

Acquisition werkt hier probleemloos terwijl ik aan de router hang. Ik heb echtergeen speciale instellingen lopen hiervoor... heb je je router 'dichtgegooid' door allerlei poorten af te sluiten? MIsschien heeft het met NAT te maken? ik gok zomaar wat hier hoor...

Wat voor router heb je?

thuis heb ik iets van wannadoo en hier op kantoor versatel!

Zit er een firewall in die router, zo ja moet je de juiste poorten open zetten, anders werkt het niet.

greetzz en suc6

hoe kan je in de router komen dan? gaat dit via je browser of iets derg.?

De kans is vrij groot dat je via een browser in de router kan komen. Behalve als je een cisco hebt, dan is het lastiger.

suc6