p2p network mac - pc

Beste,

Uiteraard heb ik de volledige stickey doorgelezen en de zoekfunctie meermaals gebruikt maar ik ben er nog steeds niet uit…

Ik probeer met mijn powerbook een draadloos netwerk aan te leggen met mijn pc (windows xp).
Met de pb maak ik een netwerk aan, zonder router, en met de pc log ik daar op in. Nu heb ik dus ad hoc een pc gelinkt aan de pb.

Maar verder dan dit geraak ik niet. Op de pc maak ik een nieuw netwerk aan met een werkgroep maar de mac kan niets vinden en andersom…

De functie windowsdeling staat aan.

Hoe kan ik dus een p2p netwerk tussen mac en pc tot stand brengen?

Bedankt!

ik denk dat je wat anders bedoeld want: [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Peer2peer]**klik**[/url]

Inderdaad, p2p is hierin een verkeerde term en daardoor vond je ook niets in de zoekfunctie. Lees [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=46340]dit[/url] draadje eens goed door. Als het dan niet lukt kom je hier terug en helpen we je verder!

Welkom op macosx.nl!

Wat de topic starter beschrijft is wel degelijk peer 2 peer.

Dat peer 2 peer inmiddels ook gebruikt wordt voor bestandsuitwisselingsnetwerken doet niks af van zijn correcte gebruik van de term.

Op de gelinkte wikipedia site:
* Peers act as clients and server
* There is no central server managing the network
* There is no central router

Precies wat er aan de hand is als je twee machines zonder tussenkomst van een router, server, etc met elkaar verbind. Ander voorbeeldje, iemand wil je mobiele nummer hebben, dus straal je die via infra rood even over naar zijn toestel. OOK peer 2 peer.

aha.... dank voor de uitleg!

Wat natuurlijk niks afdoet aan het feit dat de topic starter genaaid is als hij op p2p of peer 2 peer gaat zoeken voor een oplossing van zijn probleem. :P

Die sticky heb ik dus helemaal gelezen maar ik blijf steken bij de stap waar je normaal gezien door op netwerk te klikken, de werkgroepen vindt. Ik vind echter helemaal niets als ik netwerk in de finder aanklik.

Bij mij staat er niets in de map MSHOME. 'k Heb alles gedaan zoals hier beschreven staat. Wat kan het probleem hiervan zijn?