P2P program

Khad eens een vraagje, ik heb gisteren een Mac'je gekregen :lol: en nu vroeg ik me het volgende af: een heel goed afhaalprogramma voor mac? welk en waar kan ik die afhalen?

Bedankt,
Spywurm

Acquisition, Acqlite, Poisoned, XFactor,... Kijk voor downloads bij Macupdate.com of Versiontracker.com

Zoek eens in het forum, zijn al X topics over met de pro’s en contra’s. :wink:

Ha merci, zalk zeker eens bekijken :lol: Kzit nu toch op ne Mac vant school, heb niks beter te doen :evil:

[quote:3652374f12="spywurm"]Ha merci, zalk zeker eens bekijken :lol: Kzit nu toch op ne Mac vant school, heb niks beter te doen :evil:[/quote:3652374f12]

Een Mac in een Vlaamse school? Waw! :slight_smile: In welke school zit jij?

acquisition is wel toppie.

probeer ook eens Limewire, ook te loaden via versiontracker! :wink:

Eerlijkgezegd heb ik de beste ervaring met [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20289]Poisoned[/url]. Het idee is namelijk dat die zowel het Gnutella netwerk als het FastTrack netwerk én het OpenFT netwerk ontsluit. Dus 3 in 1, zeg maar...

En je kan met Poisoned ook apart zoeken op software, audio, video, en wat niet meer. Plus je kan de 'host browsen', dus kijken wat iemand van wie je iets hebt gevonden nog meer op z'n computer heeft staan. Ook leuk!

Maar wat zijn jullie ervaringen dan met Acquisition en LimeWire

Ik gebruik al heel lang acquisition en daar heb ik hele goede ervaringen mee. Net als poisoned kan ook acquisition op het soort bestand zoeken of per album, op een andere manier dan poisoned weliswaar, maar zeker niet minder! Acquisition vindt gewoon erg veel en zoekt een hoop Limewire netwerken af. Ik kan altijd vinden wat ik moet hebben. En nog belangrijker; hij download altijd (en vaak met een hoge snelheid) als je iets aanklikt, van veel andere p2p programma's kan ik dat niet zeggen! :wink:

Nee, dat is waar. Eerlijk is eerlijk, met Poisoned vind ik vaak allerlei dingen, maar als ik ze dan wil downloaden dan blijft 'ie eeuwig op 'waiting...' staan... Meestal vind je zoveel voorkomens dat het met een van alle toch wel lukt uiteindelijk, maar dat is wel vreemd ja.

Heeft iemand eigenlijk enig idee hoe dat komt?!?

[quote:d85f5a437a="MacTommy"]Nee, dat is waar. Eerlijk is eerlijk, met Poisoned vind ik vaak allerlei dingen, maar als ik ze dan wil downloaden dan blijft 'ie eeuwig op 'waiting...' staan... [/quote:d85f5a437a] Had ie bij mij ook last van en toen werd Poisoned gehacked. Eraf geflikkerd en [url=www.xfactor.cc]Xfactor[/url] erop gezet. Soms zie ik nog wel eens waiting staan, maar vrij snel gaat ie over op downloaden. Ik heb ze allemaal geprobeerd, behalve Acquisition en Xfactor vindt tot nu toe het meeste en downloadt ook snel.

[quote:7a83f29f80="larridon"]Een Mac in een Vlaamse school? Waw! In welke school zit jij?[/quote:7a83f29f80]

Ik zit in de vakschool in Tessenderlo (THHI (Technisch Heilig Hart Instituut)). Wij werkTEN daar tot nu toe met oude iMac’s, namelijk de 350 reeks (slot loading). Nu hebben we 11 nieuwe eMacs gekregen :lol:. Hebben 256MB RAM en een harde schijf van 40GB. De Processor is ook niet mis! Een PowerPC Processor 1,42GHz! ZALIG.

I LOVE :apple:

Ik ben ook een Xfactor fan. Ik gebruikte eerst Poisoned totdat deze een tijdje down was. Op advies ben ik toen overgestapt op Xfactor. Inderdaad tot op heden geen problemen mee gehad.

bij mij wil xfactor maar niet conecten terwijl ik daar met limewire geen last van heb. zit achter een router maar moet dat een probleem zijn?

Ja, net XFactor gedownload, en dat gaat inderdaad wel zo soepel als Poisoned... Hij geeft wel minder resultaten lijkt het (maar ik heb het dus niet uitgebreid getest) maar de resultaten die 'ie geeft kun je dan wel direct downloaden.

Dus. Hartelijk dank voor het advies!

Een overzichtje: http://www.pure-mac.com/p2p.html

Op het eerste zicht staat alleen Acqlite er niet bij.

Wat trouwens grappig/apart is, nog even over Poisoned <-> XFactor, is dat ik Poisoned nog had aanstaan terwijl ik XFactor opstartte, en XFactor nam gewoon de download waar Poisoned mee bezig was over. Of liet die zien in ieder geval. En verder zet 'ie nu ook de dingen die 'ie zelf download in de PoisonedDownloads folder. Ik vind het verder prima, maar dat is toch apart, niet?!?

[quote:dda6241368="MacTommy"]Wat trouwens grappig/apart is, nog even over Poisoned <-> XFactor, is dat ik Poisoned nog had aanstaan terwijl ik XFactor opstartte, en XFactor nam gewoon de download waar Poisoned mee bezig was over. Of liet die zien in ieder geval. En verder zet 'ie nu ook de dingen die 'ie zelf download in de PoisonedDownloads folder. Ik vind het verder prima, maar dat is toch apart, niet?!?[/quote:dda6241368]

De ontwikkelaar van XFactor staat op de MacUpdate Developer Blacklist: http://www.macupdate.com/unethical.php. Code van XFactor zou gestolen zijn van Poisoned. Misschien daarom dat de ene de andere ‘overneemt’.
En tussen Acqlite en Acquisition botert het ook al niet: http://www.acqlite.org :stuck_out_tongue:

Hmm, dat is niet zo fraai. Je vraagt je altijd af (ik tenminste) waarom die lui gewoon niet samenwerken. Want ik bedoel, die XFactor gozer weet er klaarblijkelijk een hoop vanaf, en het lijkt er toch wel een beetje op als je hier zo alle ervaringen leest (weinig systematisch, maar ok), dat 'ie het iets verbeterd heeft.