p2p-programma

ik heb last met p2p-programma's ik ben namelijk bij telenet en zoals alle internetproviders heb je ene upload-limiet. ik laat meestal aquisiton (want dat heb ik) openstaan, pmaar ik heb de uploads 'afgezet'. nu is mijn downloadlimiet nog altijd te hoog, weet iem hoe ik het moet afzetten of een p2p-prog dat dit niet doet. ik heb al gezocht in deze search. dus niet weer dat. alvast bedankt.

leg nou eens duidelijk uit wat je bedoelt, ik snap er nix van.

greetzz

ik snap er ook weinig van maar in acquisition kan je uitgebreid upload snelheid instellen + download snelheid. duss doe niet moeilijk :roll:

ja, ge kent aquisition he. die zit altijd bezig me network, maar ik denk, ben ni zeker, dat hij dan iets zit up te loaden. niet van mij maar gewoon. en da wil ik afzette. want ik heb nu al extra volumeblokken moeten kopen voor mijn upload. begrijpt ge??

Als je veel download heb je automatisch ook een grotere upload. Je moet namelijk request en bevestigingen sturen. Eigenlijk zou je dit niet moten merken maar bij sommige systemen reserveer je een te grote upload daarvoor en wordt dat geteld als meer.

en er is dus geen programma dat dit niet doet.

[quote:eac2456600="www.project-euh.com"]Als je veel download heb je automatisch ook een grotere upload. Je moet namelijk request en bevestigingen sturen. Eigenlijk zou je dit niet moten merken maar bij sommige systemen reserveer je een te grote upload daarvoor en wordt dat geteld als meer.[/quote:eac2456600] Zin0!

We zitten hier niet in de binnenlanden van voormalig belgisch Congo. Misscjhien dat het je lukt om
fatsoenlijk nederlands te schrijven en daarna een beetje begrijpelijk te formuleren.

en er is dus geen programma dat dit niet doet. Dat is wel mooi nederlands ze. Alleen geen hoofdletter..

Als je nu vindt dat Acq. bandbreedte trekt als je nix doet, dan zet je hem toch gewoon uit.... En weer aan als je hem nodig hebt :mrgreen:

Zino: met Carrafix kun je de upload voor verschillende poorten limiteren. Echter, als je merkt dat je de datalimiet overschrijdt, dan kun je heel eenvoudig concluderen dat je teveel download. Je zult dan het gebruik van dergelijke P2P programma's moeten verminderen. Een andere optie is de aanschaf van een zwaarder abonnement om zodoende aan je behoeftes te voldoen...

Overigens is het niet zo dat alle providers een limiet hebben, zoals je in je eerste bericht schreef.

Groetjes,
–Doede

Tip neem een provider zonder data limiet ;)

:mrgreen:

Ik snap nog altijd niks van de vraag, wat je upload heeft natuurlijk niks te maken met je downloadlimiet. Dus als je in asquicsition je upload zeer traag instelt zul je nooit op een maand aan die upload van een gig komen.

Met downloaden kun je wel aan je 10 gig limiet komen maar ja dat is dan ook je eiegen schuld.

EN @mrgreenish : in België zijn er niet zo veel providers en die er zijn hebben natuurlijk een limiet. En zlefs nog tragere snelheden als bij jullie, dus ja.

Ook al word er niks ge-upload, dan nog verbruik je data, want je programma gaat steeds op zoek naar hetgeen je vraagt.

'k Weet niet of dit correct is, maar ik heb me laten vertellen dat Aquisition het grootste deel zoekt via LimeWire. Misschien als je dan rechtstreeks via LimeWire gaat en de "tussenschakel" er van tussen laat er minder "zoekverkeer" moet verstuurd worden?

Ik ben acq gebruiker tot volle tevredenheid.

Kan IEMAND mij uitleggen waar deze discussie in helmelsnaam over gaat???

IK BEGRIJP ER NIETS VAN!!!

Ik begrijp er weinig van maar wat ik denk is het volgende "Hij wil downloaden maar niet uploaden met acquisition".

Ik weet dat er altijd data-verkeer is maar het is niet zo dat als je iets download van 600mb dat je dan ook 600mb hebt upgeload (of is het geupload of simpelweg verzonden ?). Aangezien Telenet een upload-limiet heeft van 1 gig per maand is het logisch dat ie zijn upload wil inkrimpen, dus moet ie toch gewoonweg zijn upload op (zeer) traag zet ?

Of zit ik er nog altijd langs ? :stuck_out_tongue:

ik heb de upload op zeer traag gezet. ik heb de uploads gezet op maximum 1 en ik had nog altijd veel upload. Dus...

Je kunt ook alle uploads blokkeren, door in de voorkeuren van acquisition bij sharing alle folders te verwijderen.