Allerlei mensen gevraagd die er verstand van hebben, maar tot nu toe kan niemand mij helpen. Welke p2p ik ook gebruik, limewire, poisoned, acquisition, cabos, na korte tijd wordt de internetverbinding verbroken. Stekker van het modum eruit en weer erin, dan doet-ie het weer heel even. Heb limewire al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, helpt niet. Wel bleek info behouden, dus kennelijk niet volledig verwijderd. Hoe verwijder je zo'n programma volledig en wat kan ik eraan doen dat ik er steeds vanaf word gegooid? Toch spyware? Heel graag reactie.
[quote:5b29fff750="aart"]Toch spyware?[/quote:5b29fff750]
Grapjas.
Als je instellingen e.d. volledig wilt verwijderen moet je de voorkeuren van het programma even opzoeken. Waarschijnlijk is dat een .plist bestandje. Met spotlight moet je dat kunnen vinden (als je Tiger hebt, anders met de “gewone” search).
Heb je toevallig Tiscali met een ZyXel VOIP modem (gratis bellen)? Ik wel, en bij mij vliegt de verbinding er dan ook uit. Komt omdat de modem niet geschikt is voor de vele verbindingen die zo'n P2P programma aanmaakt. De enige oplossing is een betere, robusture modem die wel veel verbindingen toestaat. Bijvoorbeeld een Draytek Vigor ofzo. Is eigenlijk gewoon goedkope troep die je standaard bij je ADSL krijgt.
Ligt overigens waarschijnlijk aan de firmware van de modem, maar tot op heden is er nog geen betere uitgekomen die die problemen verhelpt. Ik wil ook niet het risico nemen dat ik mijn modem om zeep help…
Voor de mensen met dit specifieke probleem bij Tiscali, er is een oplossing!!! (net gevonden)
http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=3471
Bedankt, maar ik heb een sagem modem. Wel Tiscali. Daar had men het over spy-ware. Sorry. Wat nu? En Kyokushinkai, Ush, kun je het ajb wat simpeler zeggen? Weet ik veel wat een .plist bestand is. Ik heb panther. Bij voorbaat dank.
Elk programma dat je op je Mac draait onthoudt kleine dingetjes, zogenaamde voorkeuren. Die slaat je Mac op in een .plist-bestand, bijvoorbeeld zoiets als com.sagem.modem.plist (geen idee of ie echt zo heet). Wil je het modem uninstallen, dan haal je alles weg wat maar met Sagem te maken heeft, dus ook de .plist-bestanden. Met Panther kan je die ook makkelijk vinden. Kijk ook of er een uninstaller op het cd'tje van je modem staat.