P800: docking station en geheugenprobleem

Ik heb sinds enige tijd een SE P800 en wilde nu maar eens gaan werken met het bijbehorende docking station. Die doet het dus niet. Is er bij mij iets mis, of werkt dat ding niet met Mac? Ik kon er niets over vinden in dit Forum,de SE-site of de apple-site.

Ander ding is dat ik sinds vandaag op eens de melding dat er niet genoeg geheugen meer is om te synchroniseren en dat er ruimte gemaakt moet worden op de telefoon. Als ik dat dan doe, krijgik nog steeds dezelfde melding. Wat doe ik mis?

Heeft iemand hier ervaring mee en (hoop, hoop) een oplossing?

Heb je misschien een groot memo bestand in de voicerecorder staan ? Ik heb soortgelijke problemen gehad, om via bluetooth bestanden te verzenden. Als het interne geheugen 'vol' staat, kan er geen buffer meer vrijgemaakt worden en komt er een foutmelding. (logisch, maar wel heel irritant).

In eerste instantie stond, volgens memory info, het RAM geheugen bijna vol. Ben maar eens gaan schonen en de telefoon daarna uit en aangezet. RAM was daarna een flink stuk leger.

Het hielp alleen niet… Alle extra’s er maar eens afgehaald (muziek, foto’s) maar 't helpt niet.

Ik heb het zojuist nog eens geprobeerd, maar hij probeert zo’n 4000 items te synchroniseren. Waar die vandaan komen is me een raadsel! Ik ga maar eens op zoek…

Ik heb nu maar eens sub-agenda voor sub-agenda gesynchroniseerd en daarna apart mijn adresboek. Dat lukte uiteindelijk allemaal. Die 4000 items heb ik niet terug kunnen vinden, dus waar die nu vandaan kwamen...? Dat probleem is nu opgelost.

Nu nog het docking station - vraagstuk…

Heeft dat docking station toevallig een USB aansluiting ?? Dikke kans dat je daarvoor een speciale driver voor nodig hebt. Kun je een chipset achterhalen ?? (Docking station aansluiten en dan in de systemprofiler kijken bij USB ports / devices, daar staat meestal wel een chipset nr bij)

Hee, dit is hogere USB-kunde!!

OK, heb de USB-bus aansluiting-dinges gevonden (sorry, ik voel me net m’n moeder die een probleem aan de Wegenwacht wil uitleggen…)

Ik zie alleen geen chipsetnummer, maar wel o.a. een serienummer en een produktcode. Kan ik daar iets mee? (ik weet het, dit is ongeveer de domste vraag die ik kan stellen… ) :oops:

Ik kan natuurlijk wel de dombo uithangen :P , maar ik ben maar eens gaan zoeken naar drivers voor het docking station. Ik vind alleen helemaal niets dat ook maar wijst op drivers voor het d.s. van de p800 voor de Mac.

Ik ben bang dat ik moet concluderen dat het d.s. in combinatie met de Mac helemaal niet werkt. :frowning:

Of heeft iemand nog een suggestie?

Ik heb drivers die misschien wel werken, stuur me even een prive bericht met je email.

is het al iemand ondertussen al gelukt om de het docking station voor de p800 aan een mac te koppelen?

Zo da's een onderwerp uit een grijs verleden!

Ik heb de docking station nooit aan de gang gekregen. Kwam er later achter dat het inderdaad niet mogelijk is om 'm te gebruiken in combi met een Mac. Jammer maar helaas. Ik stuur bestanden over met bluetooth, of gebruik een cardreader om de memory stick te vullen.

Heb toevallig van de week een 128mb memory stick gekocht, die van Sony zijn nog maar € 30 bij Dixons. Heb er nu wat muziek er op gezet, zodat ik op loze momenten toch nog een lekker moppie muziek kan luisteren, als ik m’n iPod niet bij me heb. Onderzoek ook nog de mogelijkheden van radio op de p800. :slight_smile:

dank voor je reactie...

goeie tip van dixons… ik ga dus ook maar een upgrade doen voor mijn memoryding. Ik heb nu een van 32 MB…

probleem met bluetooth is dat bestanden overzetten zo enorm langzaam gaat. bij mijn powerbook max 21 kb/s. Dat schiet niet op als ik elke dag een podcast er op wil jassen.

ik zal Xer wel ff een pb sturen of hij die drivers voor de dock nog heeft. Het schijnt wel mogelijk te zijn met andere usb-serial driver. Ik zal nog een laatste poging wagen. Radio is ook een goed idee… Hou ons op de hoogte!

[quote:8aa9acc0a6="gretver"]dank voor je reactie...

goeie tip van dixons… ik ga dus ook maar een upgrade doen voor mijn memoryding. Ik heb nu een van 32 MB…

probleem met bluetooth is dat bestanden overzetten zo enorm langzaam gaat. bij mijn powerbook max 21 kb/s. Dat schiet niet op als ik elke dag een podcast er op wil jassen.

ik zal Xer wel ff een pb sturen of hij die drivers voor de dock nog heeft. Het schijnt wel mogelijk te zijn met andere usb-serial driver. Ik zal nog een laatste poging wagen. Radio is ook een goed idee… Hou ons op de hoogte![/quote:8aa9acc0a6]Cardreadertje kopen ? gaat reuze snel zonder akelige drivermeuk.