Paar vraagjes over importen I-Pod

Hallo,

Ik ben nieuw hier, nog hallo.

Ik heb alleen even een vraagje:

Ik kan gemakkelijk aan een I-Pod Mini uit Amerika komen, alleen kan ik die dan wel goed gebruiken in Nederland?
Bijvoorbeeld met de Amerikaanse stekker etc.
En hoe krijgt een I-Pod zijn power, stop je hem in de pc en laad dan de batterij op of moet je hem in het stopcontact stoppen met een laadstation of iets dergelijks?

Bedankt,
David

De adapter zal inderdaad niet passen, maar je kunt je iPod ook opladen USB 2 of FireWire.

Wat betreft je signature, hij beweegt hier wel. Hij is alleen te groot.

Maximale hoogte is 60 pixels, maximale breedte 600.

Ok , bedankt voor de reactie.

Ik zal mn avatar even aanpassen.

Denk bij importeren ook even na over de garantie. Prijsverschil is minimaal vaak (taxes, invoerrechten) , en garantie loopt vaak ook via het land waar je het gekocht hebt.. En als je al worldwide garantie zo krijgen doen ze vaak toch nog moeilijk, of duurt het allemaal langer.

Wat is de afweging ?

Een iPod heeft wereldwijde garantie, dat is dus geen probleem. Wel extra zorgvuldig het bonnetje bewaren...

Dat is een goede van de garantie, bedankt.

Ik heb een oom wonen in New York, die komt binnenkort op bezoek en die kan hem meenemen zonder tax etc. in zijn koffer.

Ik heb nog een vraagje:

Als je in I-Tunes zeg maar steeds een map wilt blijven updaten,bijv dat als er nieuwe liedjes in komen, dat ie die dan automatisch erbij zet, hoe doe je dat?

[quote:93460fd81c="Mr.David"]Dat is een goede van de garantie, bedankt.

Ik heb een oom wonen in New York, die komt binnenkort op bezoek en die kan hem meenemen zonder tax etc. in zijn koffer.[/quote:93460fd81c]

Ik denk dat hij het best zal zijn van de iPod uit de doos te halen en hem in zijn zak mee te nemen. En de rest los in zn koffer te steken. Zo riskeer je niet dat je alsnog de invoerrechten en andere taxen moet betalen. Iemand die ik ken heeft het tegen gekomen met zijn 60gig photo.

[quote:159b5df4ae="Mr.David"]Ik heb nog een vraagje:

Als je in I-Tunes zeg maar steeds een map wilt blijven updaten,bijv dat als er nieuwe liedjes in komen, dat ie die dan automatisch erbij zet, hoe doe je dat?[/quote:159b5df4ae]

Met behulp van een smart playlist. als het dat is wat je bedoeld.

[quote:31cf5f3955]pietjepuk6546 schreef: Met behulp van een smart playlist. als het dat is wat je bedoeld.[/quote:31cf5f3955]

Nee, dat is het niet.
Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen.
Kijk, als je bijvoorbeeld op je pc Limewire ofzo hebt zitten en je downloadt liedjes, dan wil ik graag dat die erbij geschreven worden bij je I-Tunes muziekbibliotheek, bij de bestaande files.
Heb je zo’n soort functie op I-Tunes?

Groet,
David

[quote:ba02f7da15="Mr.David"]Nee, dat is het niet. Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen. Kijk, als je bijvoorbeeld op je pc Limewire ofzo hebt zitten en je downloadt liedjes, dan wil ik graag dat die erbij geschreven worden bij je I-Tunes muziekbibliotheek, bij de bestaande files. Heb je zo'n soort functie op I-Tunes?

Groet,
David[/quote:ba02f7da15]

In iTunes zelf zit die functie niet. De enige mogelijkheid is dat ze in Limewire zit (of iets dergelijks). ik kan het je niet zeggen want ik gebruik Limewire niet.
Maar de functie kan je zeker wél in Poisened vinden. Erg goed programma trouwens.
op www.versiontracker.com/macosx moet je het eens zoeken.

de liedjes die je met limewire download komen automatisch in een aparte playlaist te staan, je raad het al de limewire playlist. wil je ze in je bibliotheek krijgen kan je ze handmatig verslepen. ik ken nog geen programma wat dat automatisch doet en ook in limewire heb ik het nog niet gevonden.

LimeWire voegt automatisch de gedownloade nummers toe aan een speellijst in iTunes. En iTunes staat standaard zo ingesteld dat 'ie de iPod automatisch update met de wijzigingen (nieuwe nummers erbij en nummers die je verwijdert hebt in iTunes eraf), dus op die manier is de iPod altijd een exacte kopie van je muziek bieb in iTunes. Niks geen fancy programmaatjes voor nodig.

@ supergrover: Alles wat in een playlist staat, staat ook in de bibliotheek, ga maar kijken…

Ok, hartstikke bedankt :D . Het is gelukt.

Sorry, nu ik een paar liedjes gedownloas heb, neemt hij ze niet op in een playlist of de bibliotheek of wat dan ook. Ze staan gewoon niet in I-Tunes.

Ik snap er echt niks meer van :cry: .

Weten jullie misschien nog iets?

zit je op een apple of op een windowsbak?

in limewire zit onder de opties het stukje itunes. als je daar aanvinkt dat hij de gedownloade nummers moet delen met itunes dan komen ze in een limewire playlist. :lol: hier kun je zelfs de naam van de playlist aangeven.

@Nikita - je hebt gelijk als het een apple is. helaas werk ik op mijn werk met een windowsbak en daar moet je alles handmatig in de bibliotheek zetten (liedjes staan wel in de limewire playlist)

Hé superbedankt, er staat nu idd een playlist van Limewire :D .

Mijn iPod is ook geimporteerd. Ik kan er zeker een hele pagina mee vol praten, mijn conclusie is; NIET DOEN!!

Ok, bedankt.

Waarom is het dan fout gegaan bij jouw I-Pod?