Paar vragen over ipod.

Over 2 weken ga ik een ipod halen. (20Gb met kleurenscherm)

Aleen ik heb nog een paar vragen.

1 Je kan toch ook opladen via usb?

1. Je kan ook opladen via lichnetadapter. Hoeveel volt en A geeft deze?
    Want ik wil zelf een externe accu/zonnecellen erop aanlsuiten.

2. Want zijn de specificaties van de ingebouwde accu? Of is dat niet bekend.

3. Welke luidsprekers raden julie mij aan.
    moet wel -
    op batterijen kunnen.
    Goedkoop zijn. Maximaal €50

1. Ja

1. Met de los verkrijgbare iPod USB Power Adapter kun je opladen via het lichtnet. Daarvoor heb je wel de iPod Connector to USB kabel nodig die bij je iPod wordt geleverd.
    Gegevens Power Adapter:
    Input: AC 100-240 V, 50/60 Hz
    Output: DC 5 V, 1 A
    je vindt 'm hier: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore?productLearnMore=M9837

2. en 4. weet ik niet.

[quote:319f0d9391="vriesela"]1. Ja

1. Met de los verkrijgbare iPod USB Power Adapter kun je opladen via het lichtnet. Daarvoor heb je wel de iPod Connector to USB kabel nodig die bij je iPod wordt geleverd.
    Gegevens Power Adapter:
    Input: AC 100-240 V, 50/60 Hz
    Output: DC 5 V, 1 A

2. en 4. weet ik niet.[/quote:319f0d9391]

Bedankt.

Dat betekend dus dat ik een 5v spanningsregelaar nodig heb die 1A kan geven.
En die dan op ??? aansluiten… (of accu of batterijen of zonnecellen :evil: )

Mischien zou ik dat ook op de fietsdynamo kunnen aansluiten… (6V , 500ma)
Maar dan moet ik er wel gelijkspanning van maken.

Tja, zo technisch ben ik niet. Gewoon proberen, denk ik.

Even een USB kabeltje kopen en daar de juiste draden op vast solderen voor het opladen van je iPod via een andere stroombron.

Ik zou ook proberen onder de 5 V te blijven voor de zekerheid. Een leuke 5V stabilisator ertussen ofzo.

gewoon kopen die handel...

is de één van de beste producten die je kan kopen !

veel plezier

Bij de Makro hebben ze nu, (een paar maanden geleden bij de Kruidvat) een soort mini speaker set, merk Support Plus, iets van 30 euro. Er zit een batterij houder op die je erop kan klikken, als je de adaptor niet wil gebruiken.

Dat is wel leuk voor onderweg.

Als je de iPod op wil laden, raad ik je aan een FireWire kabel te nemen en die te slopen voor je Zonnecel experiment. De FireWire laadpennen kunnen een hogere spanning aan! Ik weet even niet meer wat het precies was, maar iets in de geest van 5 t/m 24 volt. De USB spannings pootjes zitten op een ander laadcircuit.

Als je een gebruikt firewire kabeltje wil, stuur maar een pbtje, ik heb er wel een paar liggen.

[quote:840f794b81="www.project-euh.com"]Even een USB kabeltje kopen en daar de juiste draden op vast solderen voor het opladen van je iPod via een andere stroombron.

Ik zou ook proberen onder de 5 V te blijven voor de zekerheid. Een leuke 5V stabilisator ertussen ofzo.[/quote:840f794b81]

Ik ga een spannings regelaar gebruiken…

[quote:840f794b81=“rrrichie”]Bij de Makro hebben ze nu, (een paar maanden geleden bij de Kruidvat) een soort mini speaker set, merk Support Plus, iets van 30 euro. Er zit een batterij houder op die je erop kan klikken, als je de adaptor niet wil gebruiken.

Dat is wel leuk voor onderweg.

Als je de iPod op wil laden, raad ik je aan een FireWire kabel te nemen en die te slopen voor je Zonnecel experiment. De FireWire laadpennen kunnen een hogere spanning aan! Ik weet even niet meer wat het precies was, maar iets in de geest van 5 t/m 24 volt. De USB spannings pootjes zitten op een ander laadcircuit.

Als je een gebruikt firewire kabeltje wil, stuur maar een pbtje, ik heb er wel een paar liggen.[/quote:840f794b81]

En uhm ik heb net op je website gekeken.
Daar staat ook dat je ook accu’s verkoopt en dat de originele uit de 4g 630Mah zijn.
Maar weet je ook hoeveel volt deze zijn ? En of deze ook gewoon in de nieuwe 4g met color display zitten.

Bedankt voor de info.
> dan maar op zoek naar de gegevens van firewire.

<edit>

[img:840f794b81]http://www.frontx.com/cpx105_2p5.gif[/img:840f794b81]
Dus dan is vp de +
en gnd de gnd.

Hoeveel ampere trekt hij dan voor opladen?

Dat staat op de Extra iPod-lichtnetadapter.
Voor de mensen die er eentje hebben kunnen die dat even posten?
Graag ook voltage en watts.

Voltage en watts weet ik niet, maar ik denk wel dat Richie er nog wel 1 heeft liggen

Kort geleden stond er op deze site een interessant artikel over een O'Neill iBag - een Integrated Solar Backpack, waar je iPod en GSM in kunnen en beiden tegelijk worden opgeladen met de flexibele zonnecellen achterop de rugzak. Heel gaaf. Er zit bluetooth in en via een koptelefoontje luister je naar de iPod, als je wordt gebeld, gaat de iPod automatisch zacht en bel je via hetzelfde bluetoooth ding. Heel handig is dat er in de linkerdraagband van de rugzak bedieningsknoppen voor je iPod zitten! Een speciaal apparaatje in de rugzak weet welk apparaat het meeste stroon nodig heeft. De 'backpack' zou deze maand op de markt komen. (zie het artikel of de site van O'Neill)

[quote:c1073b332c="MacAanZee"]Kort geleden stond er op deze site een interessant artikel over een O'Neill iBag - een Integrated Solar Backpack, waar je iPod en GSM in kunnen en beiden tegelijk worden opgeladen met de flexibele zonnecellen achterop de rugzak. Heel gaaf. Er zit bluetooth in en via een koptelefoontje luister je naar de iPod, als je wordt gebeld, gaat de iPod automatisch zacht en bel je via hetzelfde bluetoooth ding. Heel handig is dat er in de linkerdraagband van de rugzak bedieningsknoppen voor je iPod zitten! Een speciaal apparaatje in de rugzak weet welk apparaat het meeste stroon nodig heeft. De 'backpack' zou deze maand op de markt komen. (zie het artikel of de site van O'Neill)[/quote:c1073b332c]

En met een prijs kaart van $249 als ik het goed heb.

Maar dan heb je wel wat…

Maar ik ben 14 en kan net een ipod kopen. Plus wat extra accesoirs.

Ik krijg nu ipod dock connector > firewire kabeltje.
En eentje die van dock > usb zit standaard bij ipod.

Check inanc.yigit.nl voor de status van dit project.

Die prijs klopt, maar als je ziet wat je betaalt voor een rugzak van een bekend merk zonder al die dingen, scheelt het niet eens zoveel. En in feite zou hij veel duurder moeten zijn, maar het is een soort reclameproduct om te laten zien wat ze kunnen. Maar ja - aan de andere kant moet je het geld wel hebben. Het belangrijkste is een mooie iPod. En sinds vorige week heb je voor 309 euro al een prachtige iPod Photo 20Gb, dus dat is mazzel!

[quote:95296b8a37="MacAanZee"]Die prijs klopt, maar als je ziet wat je betaalt voor een rugzak van een bekend merk zonder al die dingen, scheelt het niet eens zoveel. En in feite zou hij veel duurder moeten zijn, maar het is een soort reclameproduct om te laten zien wat ze kunnen. Maar ja - aan de andere kant moet je het geld wel hebben. Het belangrijkste is een mooie iPod. En sinds vorige week heb je voor 309 euro al een prachtige iPod Photo 20Gb, dus dat is mazzel![/quote:95296b8a37]

Maar die prijs voor die tas blijft toch veel voor mij.
Ik heb nu een oprolbare zonnepaneel gevonden.
[img:95296b8a37]http://www.yigit.nl/inanc/zonnepaneel.jpg[/img:95296b8a37]

Die kan ik wel gebruiken.
Die laad dan de accu’s op die weer de ipod en andere stuf opladen.

zo ziet het er tot nu uit.
ipod < spanningsregelaar < diode < 4*AAA < zonnepaneel <zon licht