PACKARD BELL >>> MAC MINI

Wow! vanmiddag heb ik dan eindelijk de mac mini gekocht! Eindelijk kan ik mezelf een mac gebruiker noemen. (ik ben al helemaal verliefd) Mac mini 1,25Ghz met 512MBram. Tiger. echt nice!

Alleen met mapjes is nog wel wennen… best anders dan windows, die work paths…
Ik werk met een externe harde schijf waar ik al mijn documenten op wil zetten en op de interne zet ik dan de software.
Hoe is dit het beste te doen. Ik heb een LAcie 160GB met een aan/uit knop op de externe harde schijf. Moet ik die dan telkens als ik mijn mac opstart aanzetten voordat ik em aan zet?
En het lastige vind ik dat veel software de documenten automatisch in de aangewezen mappen daarvoor zet. Kan ik dat nog aanpassen? dat ze gelinkt zijn of zo?

M’n vorige pc was met windows xp. Packard bell pentium III met 450 Mhz en 128mbram. Zal ik veel verschil merken? daar kon ik ook nummers mee opnemen tot zelfs 16 sporen. (cool edit pro)
zat dit met m’n mac mini ook lukken?

HOE FIJN!!!

Het verschil tussen de Packard Bell en de Mac mini zal aanzienlijk zijn.. in het voordeel van de Mac.

Ik heb zelf ook een LaCie 160 Gig externe HD. Deze schijf staat altijd aan. Wanneer ik de Mac afsluit zal de schijf zichzelf uitschakelen en bij het opstarten gaat de schijf automatisch aan.
Hij staat naast de monitor en is fluisterstil. Wanneer de schijf aangesproken wordt hoor je 'm zoemen maar dat is ook echt alles.

Over het bestandsbeheer:
Ik zou je eigen thuismap gebruiken voor projecten waar je nu mee bezig bent. De LaCie kun je (juist omdat het een fysiek 2e schijf is) beter inrichten als backup.
Zelf heb ik ook mijn Itunes muziek op de Lacie staan. Je kan dan ook in de meeste software mappen aanwijzen waaruit het programma data moet halen… in het geval van Itunes dus de MP3’s.

In vergelijking met je oude configuratie zal de mini een raket blijken.

Zoals hierboven reeds vermeld is het beter je externe disk als backup te gebruiken, je hebt een lacie daar zou je silverkeeper moeten bijgekregen hebben (zoniet, dit is gratis te downen vanop de lacie website), met silverkeeper kun je dan je backups regelen en automatiseren.

De vooropgestelde struktuur van het OS is eerder een voordeel dan een nadeel, natuurlijk zal dat wel eerst wat moeten wennen, maar eens je dit gewend bent zal je niet meer zonder kunnen, structuur is steeds belangrijk en zeker op een computer. Je kan natuurlijk naar believe zelf je folders aanmaken, maar daar kom je wel uit, denk ik… 8)

verschil zal idd enorm zijn, zeker aangezien het een packard bell is, toen ik mijn packard bell (pentium 3 650MHz, 512MB ram) nog had zat ik meer achter mijn 386 met win3.1 en nt4.0 om de reden dat deze tenminste werkte en razendsnel was in vergelijking met die packard bell.

Nooit nog zo een broll in huis, je zal niet weten wat je overkomt als je achter die mini gaat zitten. Ondanks hetgene dat vele beweren is de mini best snel, ik heb de goedkoopste getest met 256MB ram en panther erop, en ik vond dat ding toch zeker niet traag. (en ik heb meestal met veel geheugen gewerkt, deze PC en de packard broll met 512MB ram, en de 386 met 96MB ram, dus zo weinig geheugen ben ik niet gewoon en het viel enorm goed mee.)

Ik denk toch zeker dat die mini even snel is als mijn huidige PC, een AMD athlon XP 2000+ met 512MB ram. Als je dus 512MB ram in die mini stopt zal deze al direct sneller zijn dan mijn PC. Het enige trage eraan is de harde schijf, maar Packard bell gebruikte in die tijd toch trage harde schijven, dus daar ga je geen verschil in merken. Om mss is de harde schijf van die mini nog sneller ook.

Ik heb hier en daar niet zulke goede berichten over het programma Silverkeeper gehoord. Bij mij gaat het goed maar ik draai géén Tiger... Waar die negatieve berichten precies over gingen weet ik niet. Wellicht moet je daar oven naar zoeken op het forum.