Paden in Illustrator 10

Ik maak een webcomic, en daarvoor gebruik ik nu gewoon Photoshop. Ik wil echter overstappen op Illustrator omdat vectorgraphics nogal wat voordelen hebben voor de strip, maar ik heb een vraagje:

Als ik 2 lijnen teken met de pencil tool die elkaar snijden, kan ik dan die lijnen samenvoegen en automatisch een ankerpunt op het exacte snijpunt laten zetten? Dus niet dat ik zelf met coordinaten dat ankersnijpunt plaats, maar dat Illustrator dat op het exacte punte plaatst? Ik heb dit nodig voor zo'n beetje elke vorm die ik wil gaan tekenen en dan ook nog eens voor zo'n beetje elke lijn, dus ik zoek een snelle oplossing zonder 30 opties zoals je vaak al snel hebt met Adobe. ;]

Alvast bedankt! ;]

Hee leuk een webcomic!

In Illustrator kun je twee paden die elkaar snijden selecteren en dan via je Effect > Pathfinder > Devide (splitsen) toepassen. Alle gekruiste paden worden nu naar afzonderlijke paden getransformeerd.
Hoop dat dit je bedoeling is. Experimenteer maar eens met de Pathfinder, errug handig!

Twee andere tips:

Je kunt een optie instellen 'snap to point'. Het ankerpunt zal dan blijven kleven aan het punt waar je het heen beweegt.

Pathfinder is inderdaad handig maar vergeet niet de lijnen te joinen. Alleen met een set van aan elkaar gelaste lijnen kan je een figuur maken. Ik ga er van uit dat je figuren wilt vullen. Dat kan alleen als alle lijnen samen één figuur vormen.