Pages en HTML nieuwsbrief goed combi?

Dames, Heren,

Ik zoek een geschikt programma voor het maken van een HTML nieuwsbrief.

Je kent ze wel. Een opgemaakte (html)nieuwsbrief in je mailbox. In deze nieuwsbrief korte artikelen en een link naar de website voor het gehele bericht.

Via dit (overigens geweldige) forum ben ik, via de zoekfunctie, aan de tip gekomen om pages hiervoor te gebruiken. Geen punt, werkgever heeft het voor me aangeschaft. (hij heeft inmiddels vertrouwen in mijn macje… hehe) Maar: Als ik een sjabloon van een nieuwsbrief exporteer als HTML nieuwsbrief, dan verspringen al die vakken. De met pages gemaakte nieuwsbrief blijft alleen goed als ik hem als PDF exporteer. En dat is juist wat ik niet wil. Hij moet namelijk als HTML mail worden verstuurd en niet als pdf bijlage in een mail.

vragen:

1. heeft iemand een tip hoe ik met pages toch een geschikt HTML nieuwsbrief kan maken?
  2. indien pages toch niet het meest geschikte programma is, welk programma kan ik dan het beste gebruiken voor het maken van een HTML nieuwsbrief? Deze nieuwsbrief zal om de 2 a 3 weken worden verstuurd. Moet redelijk eenvoudig content in toe te voegen zijn. Alle tips zijn welkom.

Groeten, fijne avond!

RobbeS

een html nieuwsbrief kan je met elke editor maken als je weet hoe html werkt. wil je het met een wysiwyg editor doen zijn de voor de hand liggende antwoorden golive en dreamweaver, maar er zijn meer. ik geloof dat nvu dit ook kan en deze is gratis, kijk anders eens naar deze post in het forum:[url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=76865[/url]