Pages en printen: lukt niet altijd goed.

Als ik een tekst heb getypt en die dan wil afprinten dan trekt dat er niet altijd op. In plaats van spaties print hij punten, komma's en een hele resem andere tekens. Sla ik het bestand op als pdf dan doet Pages dat ook niet correct, die onnodige tekens komen dan ook terug. Soms moet ik meerdere keren proberen voor het lukt. Iemand een idee om hiervan af te komen?

Greetz

Misschien iets te maken met printer-drivers?

mag ik vragen met welke versie macos je werkt

[quote:4306cc0c34="dennie"]mag ik vragen met welke versie macos je werkt[/quote:4306cc0c34] Tiger 10.4.1 en printer is HP deskjet 5150

Ik heb zelf geen Pages, kun je 's kijken of je bij printopties kunt kiezen uit "ascii" of "binary"? Zo ja, probeer dan te printen met de optie ascii aangevinkt.

[quote:dc57d9abb5="bieker"]Misschien iets te maken met printer-drivers?[/quote:dc57d9abb5]

Op de site van HP staat er dat er nieuwe printer drivers ingebouwd zijn in Tiger.

[quote:bfdbd88d42="TonE"]Ik heb zelf geen Pages, kun je 's kijken of je bij printopties kunt kiezen uit "ascii" of "binary"? Zo ja, probeer dan te printen met de optie ascii aangevinkt.[/quote:bfdbd88d42]

Dit vind ik niet terug.
Vind het wel vreemd, na een aantal keren proberen lukt het wel om alles perfect te printen, maar niet de eerste keer.

HP printers hebben problemen met binary dataflow. Kijk even naar dit eerdere draadje over hetzelfde HP probleem: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=47048&start=0

[quote:efe3aa521c="TonE"]HP printers hebben problemen met binary dataflow. Kijk even naar dit eerdere draadje over hetzelfde HP probleem: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=47048&start=0[/quote:efe3aa521c] Dat zal het waarschijnlijk wel zijn, alleen weet ik niet waar ik dat in Pages moet instellen.

Alleszins bedankt voor de hulp!

[quote:35f3f5131c="Velonomika"]Dat zal het waarschijnlijk wel zijn, alleen weet ik niet waar ik dat in Pages moet instellen.

Alleszins bedankt voor de hulp![/quote:35f3f5131c]

Na wat rondgevraagd te hebben aan een aantal vrienden ben ik er nog niet uit. Niemand die weet waar je dat bij Pages insteld dat ie ascii moet gebruiken?