Pages: hoe maak ik getrapte lijsten?

Hallo,

Lijsten maken met 1 niveau (hoofdzin en dan eronder in bolletjes de verschillende puntjes) lukt prima met Pages, maar nu vroeg ik me af of ik binnen een bolletje ook nog eens met een inspringing verschillende subpuntjes kan opsommen met een lijst.

DUS

• bla bla
  • bla bla
    ___ * bla bla => Deze inspringing maken lukt me voorlopig niet. (toch niet geautomatiseerd)
    ___ * bla bla
  • bla bla

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Dat lukt toch ook niet geautomatiseerd? Pages kan niet raden wanneer jij een inspringing wenst. Druk gewoon op de TAB-toets en ze springt een niveau in.

Selecteer de lijst die je wilt bewerken. Ga in de inspector naar T(ext) en selecteer "list". Speel wat met de indent level, bullet indents en de text indents en dan kom je er vanzelf. Ik zou dit semi-automatisch noemen :wink:

Yeps Pinkie, je had gelijk.

Eerst selecteer je wat de sublijst moet worden en zorg dat je een harde return voor en na die subgegevens hebt.
Dan pas je in de inspector de inspring aan, manueel. Dan maak je er een nieuwe alineastijl van zodat je later gewoon kunt selederen…
Klaar.

Merci voor de goede ingeving!

't is graag gedaan

Maar het kan beter hoor, in pages, presque rien. Misschien bedoelt pinkie dit al; Ga naar de bewuste tekst open je info venster [option] [command] i selecteer de tekst attributen (knopje T) Selecteer het tweede tabje, lijst. Hier kan je inspringniveau's aangeven, met verschillende bullets e.d., inspringniveau verhogen/verlagen, op meerdere niveau's nummeren (dus bijv. 2.4.1) en dergelijke.