Pages iets voor mij?

Hallo,

Dat word niet echt geschikt is om mooie lay-outs te maken dat weet iedereen wel. Ik ben dus op zoek naar een programma dat mooie lay-outs kan maken. Bedoeling is om nieuwsbrieven en eventueel artikels een mooie lay-out te geven en dit dan in een pdf op te slaan en te verspreiden.

Kies ik voor Pages of voor Indesign?

• Kun je met Pages ook eigen lay-outs aanmaken ipv die templates?
  • Kun je zelf templates aanmaken?
  • Moet je gebruik maken van iPhoto om je foto’s toe te voegen of kan dat ook via IviewPro bvb of gewoon via de finder.

Voordeel van Pages is dat je snel tot een lay-out kunt komen denk ik tov Indesign en uiteraard de prijs. Hoewel ik niet uitsluit om later een adobe bundel aan te schaffen. nog niet voor nu, eerst afwachten hoe de integratie met de mactomedia producten zal verlopen.

de foto's kunnen perfect uit finder komen, maar je kan geen eigen templates maken. wat je wel kan doen is een Pages document maken (vertrekkende van en bestaande template liefst, dan staat de lipsum er al) en et opslaan, en gaan gebruiken als standaard tekst

ik weet dat het niet gebruikelijk is dit te vragen op dit forum maar heeft iemand iWork of iLife al tegengekomen in de wandelgangen. Ik vraag jullie niet te zeggen waar, gewoon of.

- Kun je met Pages ook eigen lay-outs aanmaken ipv die templates? JA!

• Kun je zelf templates aanmaken?
    JA!

• Moet je gebruik maken van iPhoto
    NEE

Pages is een erg handig programma je kan er heel snel iets leuks mee maken.
Oke het is niet zo uitgebreid als quark of indesign maar het kost ook veeeel minder.

Bij ons (de Smeth en Media) gebruikt de grafisch ontwerper ook vaak om privé of klein nieuws brieven op testellen. Ik zelf ben er ook zwaar tevreden over.

Geen PRO app maar wel erg handig!

Als je nog geen f*** kent van InDesign, zou ik zelfs niet twijfelen. Pages is een schitterende applicatie. Het enige nadeel dat ik ervaar is dat hij zich niet altijd goed laat 'vertalen' naar Word. Nu zie ik daar voor jou niet direct een probleem in. Je sleept foto's er gewoon in, je stelt (een klein beetje zoals in css) je eigen styles op. Het is een zeer handig product hoor.

[quote:71be382932="einstein"]ik weet dat het niet gebruikelijk is dit te vragen op dit forum maar heeft iemand iWork of iLife al tegengekomen in de wandelgangen. Ik vraag jullie niet te zeggen waar, gewoon of.[/quote:71be382932]

die van iwork 05 en 06 ook al. Mag ik hier trouwens een progje tippen om mooie muziek te downloaden.

edonkey. Meer zeg ik niet. Er staat veel legaals op en…
[/quote]

[quote:e51893c59b="Einstein"]de foto's kunnen perfect uit finder komen, maar je kan geen eigen templates maken. wat je wel kan doen is een Pages document maken (vertrekkende van en bestaande template liefst, dan staat de lipsum er al) en et opslaan, en gaan gebruiken als standaard tekst

ik weet dat het niet gebruikelijk is dit te vragen op dit forum maar heeft iemand iWork of iLife al tegengekomen in de wandelgangen. Ik vraag jullie niet te zeggen waar, gewoon of.[/quote:e51893c59b]

Je kan dus wel eigen templates maken. less de help maar hoe je dit precies moet doen . Volgens mij moest je dan je files in je template folder gooien ofzoiets

Bedankt voor de hulp.

Ik ga me Iwork 06 aanschaffen.

Ik heb geen kennis van Indesign,
zou graag in de mogelijkheid zijn om snel iets te maken
naar word moet ik niet converteren, eerder tekst in word schrijven en dan plakken in pages

dus lijkt pages me in combinatie met de erg aantrekkelijke prijs het beste.