Paginanummering laten beginnen vanaf pagina 4 in Word.

Ik heb een probleempje in Word.

Ik wil mijn paginanummering laten beginnen op pagina 4, nu staat er op internet genoeg om de pagina nummer te laten beginnen op een bepaalde pagina als pagina 1, maar dat is niet waar ik naar op zoek ben.

Ik wil dus dat de paginanummering op pagina 4, ook echt met 4 begint dus niet met 1.

Is hier een oplossing voor?

Zelfde probleem gehad over een tijdje met mijn nichtje haar eindwerk.
Je moet met secties werken. En dan een nieuwe sectie gaan maken vanaf je pagina 4. Maar vraag me niet hoe je dat ook al weer doet...

Misschien kom je hier verder mee: [url=http://office.microsoft.com/nl-nl/word-help/specify-how-to-start-or-restart-page-numbering-HP005230692.aspx]Paginanummering instellen of opnieuw instellen[/url].

[quote]De paginanummering laten beginnen met een ander nummer dan 1

U kunt pagina's nummeren in meerdere documenten zonder de nummering te onderbreken door in het eerste document de pagina's te nummeren van 1 tot en met 20 en in het tweede document van 21 tot en met 40.

1. Klik in de sectie (sectie: een deel van een document waarvoor u een bepaalde paginaopmaak instelt. U begint een nieuwe sectie als u eigenschappen zoals regelnummering, aantal kolommen of kop- en voetteksten wilt wijzigen.) waarvan u het eerste paginanummer wilt wijzigen.
2. Klik in het menu Invoegen op Paginanummers.
3. Klik op Opmaak.
4. Geef een nummer op in het vak Beginnen bij.[/quote]

Is het je alreeds gelukt om de paginanummer te laten beginnen [b]vanaf[/b] pagina 4?

Zo ja, selecteer je het "1", ga je in het menu naar "Invoegen" --> Paginanummers. Daar klik je op de knop "Opmaken". En daar je kan je dus je paginanummer vanaf 4 laten beginnen (door "Beginnen bij..." een 4 te typen).

[quote=gsmaster url=http://www.onemorething.nl/community/topic/paginanummering-laten-beginnen-vanaf-pagina-4-in-word#post-1983510 time=1276438041]Je moet met secties werken. En dan een nieuwe sectie gaan maken vanaf je pagina 4. Maar vraag me niet hoe je dat ook al weer doet...[/quote]Gewoon een sectie-einde invoegen, dan begint daar vanzelf een nieuwe sectie. Wil je de kop- en/of voettekst van die sectie anders hebben dan van de vorige sectie, dan moet je daar even op dubbelklikken en ze dan loskoppelen van de vorige. Ik weet zo snel niet meer hoe dat gaat in Word 2004 of 2008, maar als je even goed kijkt zou je het zo moeten vinden.

Dank voor de reacties!

Het is niet voor mij, een vriendin moet haar scriptie maken. Ik zal de informatie doorgeven, mocht het niet lukken dan kom ik terug ;)

ik zit zelf even te rommelen .. maar het wil nog niet lukken,

voorbeeldje:

Ik doe op pagina 1: Insert ---> Page Break ----> Sections ( Next page )

En dat doe ik dan ook op pagina 2 en 3 zodat ik uiteindelijk op pagina 4 uitkom.

doe ik dan vervolgens op pagina 4: Insert ----> Page numbering ---> Beginning: 4

maar dan zet hij op de eerste 3 pagina's toch weer 1,2 en 3 neer.

Wat doe ik fout?

Je moet maar een keer een sectie einde invoegen, voor de pagina's ervoor kan je een gewoon pagina einde invoegen. Nadat je die sectie gemaakt hebt, ga je naar de kop/voettest op p4 waar je je nummering wilt hebben en vink je dit uit:
[IMG]http://i328.photobucket.com/albums/l338/CedricHacke/OMT/Schermafbeelding2010-06-13om203316.png[/IMG]
Pas als je dit gedaan hebt voeg je een paginanummer in. Nu zou het moeten kloppen.

We zijn weer een stap verder! :)

het enige probleem wat ik nu nog heb is dat als ik dus een sectie aanmaak met "section next page" ... maakt hij een nieuwe blanco pagina aan, dat is niet helemaal de bedoeling.

maar als ik zeg "section continous" wat volgens internet een sectie binnen dezelde pagina zou moeten zijn, werkt het niet. Dan maakt hij geen nieuwe sectie aan.

Dan maakt hij wel een nieuwe sectie aan, maar de kop- en voetteksten van de vorige sectie worden dan op die bladzijde nog gebruikt, als ik het goed herinner.
Als je eerst een paar lege bladzijdes wilt hebben, zou ik zeggen: voeg een paar pagina-eindes in, geen secties die op nieuwe pagina's beginnen. Alleen op blz. 3 begin je een nieuwe sectie die op een nieuwe bladzijde begint; daardoor kom je automatisch op blz. 4 met een nieuwe sectie. Daarvan koppel je de kop- en voettekst los zoals CedricH aangeeft. Pas dáárna zet je een bladzijdenummer in de kop- of voettekst.