PAL DVD naar NTSC

Goeie middag. Onlangs stuurde ik een vriend in de USA een instructie DVD omtrent belichting, die in de USA niet te verkrijgen is. Hij kon er niets mee aanvangen. Hij beschikt over een stand-alone DVD speler dus denk ik dat ik de DVD die in PAL staat zal moeten converteren naar NTSC ? Kan je dat doen met Toast titanium, want ik heb die functie daar reeds gezien bij DVD copy. Iemand ervaring of is er een betere manier?

Kan ook de regio codering zijn. Wij in europa hebben regio 2 en in Amerika regio 1. Deze informatie staat altijd op de hoes van de dvd.

PAL of NTSC heeft niks met regio codering te maken.

De gemakkelijkste manier is om voor 4 tientjes een dvd-spelertje voor in de computer te kopen.

Dat is het nu juist, hoe maak ik dat een Amerikaan wijs ? Op mijn sleeve van de DVD staat niets over Regio code. Hoe kan ik daar achter komen ? Wat is de regio code die ze in de USA nodig hebben? En ik moet hem dus dan eventueel omzetten naar NTSC regio ....? Met welk programma?

MacTheRipper kan helpen bij het verwijderen van regiocodes. FFmpeg kan de hele videostream daarna eventueel omzetten naar NTSC en weer voor het branden op DVD geschikt maken.

Goed, ik heb het nagekeken en het is een regio vrije DVD zonder protectie.

Het enige wat ik nu nog zou willen weten is welke video codec ik moet instellen in ffmpeg om de VIDEO_TS folder, die nu op mijn HD staat om te zetten naar NTSC.

Ik vermoed dat ik het resultaat daarvan dan kan branden met Toast.

Alvast bedankt