PAL -> NTSC en audio

Ik heb voor een DVD een PAL -> NTSC conversie toe moeten passen. Nu heb ik het idee dat mijn audio niet meer helemaal lekker op de video loopt (de audio is van de PAL montage). Ik kan me voorstellen dat door de 25 -> 30 fps er dingen minder goed op elkaar aan sluiten, alleen zeker weten doe ik dit niet. Mijn vraag is nu, moet ik iets met mijn audio doen om het sync te laten lopen op een NTSC tijdlijn?

Ik heb nooit problemen met norm-vertalingen gehad. Meestal gaat het geluid gewoon netjes op de video staan.

het probleem is dat ik de audio alleen op ac3 heb en deze staat nog in DVD SP. Ik denk dat als ik de audio in de norm conversie secuence zet dat het wel goed mee schaalt. Ik weet alleen niet of ik dit ook met dolby 5.1 kan doen in fcp, iemand hier ervaring mee?

Even de audio en video stream opnieuw muxen met bijvoorbeeld ffmpegX. Weet je trouwens zeker dat het 30 fps is? NTSC is op dvd vaak 23.98 fps met 3:2 pulldown.

DVD-SP en FCP heb ik niet helaas… :oops:

bbDEMUX is la creme de la creme! (gratis bij de groentenboer te krijgen, namelijk: www.macupdate.com)

Heb ik altijd voor mijn NTSC videos gebruikt om ze vervolgens als PAL te branden (en ook andersoms natuurlijk!

Ik ben ook bezig met het converteren van Pal naar NTSC. De bron is opgenomen op een DVD+R stand-alone recorder. Ik heb de films eerst geript met Cinematize en de QT-film is daarna nog steeds zeer goed (in Pal), maar als ik die film converteer naar NTSC krijg ik op geen enkele wijze goed beeld (bewegingen hebben alle slecht beeld, ondanks hoge bitrate. Ik heb conversie geprobeerd in QT Pro 7 en ffmpeg.

De originele DVD+R’s heb ik ook nog (kopie van Video8-banden).