Palm Desktop ellende in Panther

Ben nu een week bezig om m'n Palm in Panther te kunnen hotsyncen. Ik wil nu de hele palm software opnieuw installeren, maar ik krijg bij het installeren de melding:"Sorry, the operation could not be completed due to a System error: (Acces Denied)". Weet iemand raad, Please??

Roland

Roland,

Ik herken de problemen (helaas voor jou) niet maar probeer het volgende eens. Eerst via Schijfhulpprogramma ‘Herstel volumebevoegdheden’. Grote kans dat er het een en ander aangepast wordt. Dan PalmDesktopInstaller 4.1 en alles uninstallen (just to be sure) en daarna hotsync installen en/of de rest.

Bij mij wilde hotsync niet meer werken maar na de bovenstaande handeling werkt alles weer.

Ik hoop dat dit werkt, succes.

Joost,

Heb ik geprobeerd, maar ik kan niet installeren en niet uninstallen. Ik begrijp ook niet waarom, maar ik krijg iedere keer de melding dat er een sytem error is. Herstellen van volume bevoegdheden biedt ook geen soelaas.

Roland

Roland,

Controleer eens bij systeemvoorkeuren/accounts onder het ‘tabje’ beveiliging of ‘Gebruiker kan deze computer beheren’ aangevinkt staat. Zo niet, ga dan naar hulpprogramma’s/NetInfo-beheer en ga daar naar ‘beveiliging’/‘schakel rootgebruiker in’.

Als je namelijk geen beheerrechten hebt mag je delen van de palm software niet installeren! mogelijk is het voorgaande het geval en kun je het zo oplossen. Zo niet, laat het dan wederom weten via het forum dan zoeken we verder.

Succes en ik hoop dat dit helpt!

Joost

Joost,

Dat was 'em!!!
Inmiddels alles opnieuw geinstalleerd en m’n palm synct weer.
Reuze bedankt,

Roland

Roland,

Tja, de mac is in principe gemakkelijk te gebruiken maar het wordt zo hier en daar toch iets lastiger. Gelukkig zijn er velen zoals ik die er wat ‘dieper’ inzitten en niet te beroerd zijn hun kennis te delen.

Kortom, graag gedaan!

Joost

Ik heb ook nog een kleine issue met de palm software. Ik heb namelijk 2 accounts op mijn iBookje met Panther geinstalleerd. Als ik nu sync, synct 'ie met de ene account, terwijl ik wil dat 'ie dat met de andere doet. Kan ik dat ergens instellen? Ik heb al onder users in Hotsync gekeken, maar daar zit het niet in.

Bij voorbaat dank,
Rogier