Palm desktop probleem

Een collega van mij gebruikt veel haar palmdesktop 4.x op haar Powerbook draaiend onder 10.3.3 Vorige week heb ik de upgrade gedaan naar 10.3 en sindsdien zijn er veel problemen: zij kreeg de melding als ze een afspraak wilde zetten: "the file is locked" Gekeken onde gebruikers - documenten - palm en daar kon ik niets vinden Privileges laten bijwerken -> geen effect De Palm desktop opnieuw geinstaleerd -> ik kon weer een afspraak aanmaken in palm desktop. Ik hoorde later wel dat haar adressen er nu 2x instonden (hoe dit op te lossen??) Nu een paar dagen verder: weer hetzelfde probleem, en bij het synchroniseren crasht de palm desktop geheel.

Wie weet wat ik daar aan kan doen?? Ze moet vaak afspraken maken etc dus ze heeft het vaak nodig (de laptop en de palm)
Bedankt alvast
Ferdinand

p.s. Ik kan eventueel de panik kernel mailen

Ja, daar heb ik (vermoedelijk) de oplossing voor. Ik heb er deze week ook een halve dag aan moeten besteden om mijn verse Tungsten T3 te kunnen laten hotsyncen, dus je treft het. Je moet de Palm software opnieuw installeren, maar pas na het runnen van het scriptje 'palmOne Permissions Fixer' dat bij PalmOne te vinden is (en anders bij mij). Bovendien neem ik aan dat je wilt syncen met isync en dan moet je nog eens op het laatst een verse iSync Palm Conduit (van de Apple site) installeren. Als ik me niet vergis na de installatie van iSync, waarbij we toe zijn aan vs. 1.4 (ook op de Apple site). Ik hoop (en denk) dat dit de oplossing is. Anders hoor ik het graag. Paul Meijer

Voor problemen met dubbele afspraken en adressen gebruik ik al jaren [url=http://www.stevenscreek.com/palm/undupe.shtml]undupe[/url].

Dank je wel voor het meedenken, maar het heeft niet mogen baten. Na veel proberen ben ik er wel uitgekomen: Op de computer heb ik onder gebruikers - documenten de palm map verwijderd, daarna in palmdesktop de user verwijderd, en opnieuw laten synchroniseren en dat werkte!!

Mijn Plam maakte op een gegeven moment geen verbinding meer. Na het downloaden van de laatste software gelukkig (dacht ik) weer wel, echter, als ik ga synchroniseren krijg ik de volgende melding:

vrijdag, 7 mei 2004 8:20
|Safari| Deze conduit ondersteunt de gegevensklasse ‘NSSyncContactDataClass’ niet.
Conduit Safari genereerde een interne fout NSSyncConduitException (Deze conduit ondersteunt de gegevensklasse ‘NSSyncContactDataClass’ niet.): synchronizer voor contactgegevens kan niet worden opgevraagd.
Kan contactgegevens niet synchroniseren met Safari: apparaat is niet beschikbaar
Kan agenda’s en taken niet synchroniseren met Safari: apparaat is niet beschikbaar

Wat is dit nu weer? Ik heb echt geen geluk met dit ding. Bij mij thuis doet hij het perfect, maar hier op de zaak gaat het voor geen meter en hier heb ik hem wel het meest voor nodig. Hulp???

Ik heb al enkele keren alle iSync, iSync Palmconduit en de nieuwste Palm Desktop versie eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd en ook alle mappen die ermee te maken hebben in bijv. de preferences.

Nog andere suggesties?