Palm OS, Windows mobile op een mac.

Mischien stel ik nu wel een domme vraag, maar zal het toch maar doen...

Is er een manier om, gewoon voor te proberen, een palm OS of windows mobile OS te instaleren op een (partitie) hard driven van mijn mac (of PC)???

Ik zou graag eens willen rondkijken in die twee OS’en om te kunnen kiezen.

Misschien is het niet helemaal legaal, maar just trial zou niet illegal mogen zijn

Groeten

Stijn

Nee, dat kan niet. Al zou je Windows draaien, dan kon het nog niet.

Lijkt me van niet... Sowieso zijn het al besturingssystemen voor PDA's en dan nog draait het niet op een PPC processor. :?

Mensen mensen toch, waarom meteen alles tot "niet mogelijk" verklaren? Beetje onderzoek vooraf kan geen kwaad...

Als je de oudere Palmpjes wilt emuleren kun je de Palm OS Emulator downloaden. Deze kan verschillende Palm modelletjes nadoen, van de eerste zwart/wit modelletjes tot meer recente met kleur (t/m Palm OS 4.1). Je hebt hiervoor een Palm OS ROM nodig en als je zelf een oude Palm hebt kun je die uitlezen en gebruiken. Anders is Google je vriend…

Wil je een nieuwere Palm nadoen (v.a. Palm OS 5.0), dan heb je (helaas) Windows nodig en kun je de Palm OS Simulator downloaden. Qua interface is het Palm OS niet zo veel veranderd, dus optie #1 lijkt me de meest handige.

Voor Windows Mobile zijn er ook SDK’s (Software Development Kits) beschikbaar om zo’n apparaatje enigszins na te doen, maar hiervoor heb je ook weer Windows nodig. Deze pagina kan je op weg helpen, volgens mij is die SDK vrij beschikbaar bij Microsoft.

Er is een palm emulator die je zou kunnen uitproberen : http://www.palmos.com/dev/tools/emulator/

Een PocketPC emulator kon ik niet vinden.

Wat palm betreft: ik heb een Palm Tungsten E en daar ben ik erg tevreden over. PocketPC’s crashen nog wel eens, programma’s daarvoor nemen aardig wat ruimte in beslag, en het blijft windows, met alle instabiliteit en zwaktes vandien.
Palm programma’s daarintegen zijn erg klein, stabiel en het PalmOS is niet zo hack gevoelig als PocketPC.

Als je nu een palm wilt kopen zou ik voor de Tungsten TX gaan. Deze heeft Bluetooth, Wifi en is ook nog eens redelijk betaalbaar. (rond de 300 euro)

[quote:026f1ee247="KarelWillem"]Al zou je Windows draaien, dan kon het nog niet.[/quote:026f1ee247]

Deze is zelf (voor Pocket PC) gratis te downloaden van de site van Microsoft. :?

Dank je,

Zal zeker eens proberen als ik tijd heb, dit weekend dus…

Bedankt voor de reacties.