Palm Treo 600

Als fanaat Tungsten gebruiker (T- eerste versie) die ook weer eens aan een nieuw mobieltje toe is, ben ik geïnteresseerd in de Treo 600. Betekent het feit dat hij met GPRS kan omgaan ook dat hij geschikt is voor UMTS? Heeft iemand al ervaring met de Treo?

Niels

[quote:30375c8272="nivo"]Betekent het feit dat hij met GPRS kan omgaan ook dat hij geschikt is voor UMTS?[/quote:30375c8272] Volgens mij niet. Omgekeerd wel ...

Hij ondersteund geen UMTS maar wel (en op een zeer prettige manier) GPRS,

Wat wil je weten? Ik heb ruim een half jaar ervaring met de Treo 600 en 270, carkits, foldable keyboards en andere accesoires, we hadden al de amerikaanse Treo 600 van Orange dus heb er al een half jaar mee gewerkt 8)

Hij is nu te koop bij KPN toch?

[quote:a202506f3b="Hugo"]Hij ondersteund geen UMTS maar wel (en op een zeer prettige manier) GPRS,

Wat wil je weten? Ik heb ruim een half jaar ervaring met de Treo 600 en 270, carkits, foldable keyboards en andere accesoires, we hadden al de amerikaanse Treo 600 van Orange dus heb er al een half jaar mee gewerkt 8)

Hij is nu te koop bij KPN toch?[/quote:a202506f3b]

Is te koop bij KPN inderdaad! Erg mooi apparaat hoor, geen UMTS, wel GPRS. Voor UMTS heb je een andere SIM nodig, de USIM. Geen enkele palm of handheld is hier nog mee uitgerust.

Grtz Aljo

Ik zou alleen wachten op de opvolger van de 600 als je van een mooi scherm houd. De 600 heeft een 160x160 scherm met 4000 kleuren, ik vind het er niet uitzien, maar het snelle en functionele Palm OS maken dat wel weer goed.

De opvolger wordt over niet al te lange tijd verwacht, deze krijgt een 320x320 scherm van het zelfde formaat, dubbel zo scherp dus. Ik vind de huidige toch behoorlijk “pixelig”.
Voor de opvolger wordt ook Bluetooth verwacht.

Hallo Hugo,

Waar heb jij die info vandaan?
Ik ben al een tijdje op zoek naar de evt. opvolgers van de 600 en T3

[quote:b4a97d349e="Hugo"]Ik zou alleen wachten op de opvolger van de 600 als je van een mooi scherm houd. De 600 heeft een 160x160 scherm met 4000 kleuren, ik vind het er niet uitzien, maar het snelle en functionele Palm OS maken dat wel weer goed.

De opvolger wordt over niet al te lange tijd verwacht, deze krijgt een 320x320 scherm van het zelfde formaat, dubbel zo scherp dus. Ik vind de huidige toch behoorlijk “pixelig”.
Voor de opvolger wordt ook Bluetooth verwacht.[/quote:b4a97d349e]

Dank je voor je informatie.
Nuttig om te weten dat de opvolger waarschijknlijk Bluetooth heeft. Dit was één van de functies die ik mis op de Treo. Mijn huidige Tungsten gebruik ik namelijk mede als navigotor mbv een BT GPS ontvanger. Deze zou dan niet bruikbaar zijn met de Treo.
Ik ken de Treo alleen nog maar van afbeeldingen en de knopjes lijken me erg klein. Ik vraag me af of het toetsenbord goed bruikbaar is.

Groet,

Niels

Ik heb de info van Palm zelf, Mijn vorige stage bedrijf was developer voor Palm en ik was uitgenodigd voor de Palm launch party voor de nieuwe modellen @ lounge club in Rotterdam.

Hij gaat waarschijnlijk de Treo 620 heten, 320x320 scherm en Bluetooth zullen de grootste veranderingen zijn.

En over het toetsenbord, dit valt reuze mee! Ik kan er erg snel mee typen, kwestie van wennen 8)
Het is vooral heerlijk dat het een QWERTY toetsenbord is, ik kan de toetsen blind vinden.

Over je BT GPS ontvanger, er zijn helemaal geen Bluetooth drivers voor de Treo 600, dus ook als je een SD/IO BT kaartje erin stopt zul je die niet aan de praat krijgen. En ook al komen die er mischien nog, dan zit je nog met het feit dat je SD/IO slot dan bezet is en je dus geen storage hebt voor de kaarten van je GPS prog.

Nogmaals de nadelen van de Treo 600:

• Scherm is behoorlijk “pixelig” met een zeer lage kleurdiepte, maar is wel behoorlijk fel
  • Foto’s van de camera zien er niet uit
  • Geen Bluetooth
  • Weinig storage in het interne geheugen

Voordelen:

• Lekker handzaam
  • Lekker snel
  • Bediening is intuitief
  • Touchscreen
  • Volledig QWERTY toetsenbord
  • Belt zeer snel in via GPRS