Palm Tungsten C syncen via Airport

Ik heb een Palm Tungsten C met WiFi en wil mailen/surfen en syncen via WiFi/Airport. Zowel op mijn Powerbook als Mac Mini heb ik Airport maar de Palm ziet geen van beide als wireless netwerk. Any clues?

het feit dat je Palm geen netwerk ziet is natuurlijk voor de "resident experts" een beetje gissen . Je moet misschien beter omschrijven wat je doet en wat er mis gaat . Je Macjes doen het wel gewoon op het airport netwerk dus daaraan zal het zeer hoogstwaaschijnlijk niet liggen, Het enige is dat je misschien je airport op 802.11 g only (54 mbit) hebt staan en je palm alleen 802.11 b (11mbit) aan kan of je hebt de SSID uit staan van het netwerk . Maar vooralsnog met de omschrijving die je doet zijn er 100000 verschillende dingen die er mis kunnen gaan .

http://www.palmone.com/us/macintosh/wireless.html In de rechterkantlijn staat een uitleg over de palm c en airport. Zo te zien mag je alleen wep en geen wpa gebruiken in je airport instellingen, dhcp van je airport moet ook aanstaan in het airport-hulpprogramma.

O.k. meer info dus nodig: Ik heb geen Airport basestation. Ik heb een MacMini met Airport waar een Ethernet modem aanhangt. Die internetverbinding deel ik met mijn Powerbook, die ook een airport kaart heeft en samen met de MiniMace een Airport wireless netwerk maakt zonder basestation. Ik kan dus niet het Hulpprogramma van Airport gebruiken om instellingen te veranderen omdat ie geen basestation ziet. Hoe kan je SSID aanzetten? En hoe zet je het netwerk op 802.11 b?

De Palm website heeft het alleen over een AP extreme of Express basestation, misschien is dit een voorwaarde om met de Palm te kunnen werken?

Heeft iemand nog een idee hoe dit op te lossen, het werkt nog steeds niet.... :?

Ik heb laatst ook geprobeerd via mijn airport extreme kaart de internet verbinding te delen , resultaat: Alle mac's ....geeeen probleem

PC’s met windows en linux konden geen gebruik maken van het adhoc netwerk (ad hoc is als je met je computer een netwerk aan maakt) Waar het aan ligt is me een raadsel .

Mijn advies : koop een draadloze router en laat die het internet “verdelen”

oftewel koop een Airport express of wat mijn favoriete router is : Linksys wrt54g