Panasonic Lumix en OSX snow leopard

Hallo, Ik probeerde vandaag mijn foto's van mijn lumix fx33 over te zetten naar mijn computer (osx snow leopard) Echter kreeg ik het icoontje niet te zien, en krijg de foto's er niet op.. weet iemand wat het probleem hiervan is?

Gewoon een SD kaartlezer gebruiken.

welk ikoontje?

normaal kreeg ik een icoontje op het bureublad te zien als ik mijn camera aansloot (netzoals een externe HD) ik vind het raar, normaal deed hij het gewoon via het kabeltje...

[quote:91a9a59d6e] I would restart the iMac, connect the Camera to a port on the back and then:

1. Go to Apple > About This Mac > More Info > Hardware > USB and check to see if the camera is recognized on the USB bus.

2. Go to Finder > Finder Preferences and in both the General and Sidebar tabs make sure that the boxes are checked.

[/quote:91a9a59d6e]
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2178537&tstart=0

Misschien een stomme vraag maar heb je de camera ook AAN gezet nadat je hem met de USB-kabel had aangesloten?

:innocent:

ja hij staat aan ;) en geeft aan dat hij conected is! via meer over deze mac, en dan USB geeft hij aan dat hij gekoppeld is... maar is nergens te zien... even restarten dan maar.

[quote:e4d50ebd36="avr1993"]ja hij staat aan ;) en geeft aan dat hij conected is! via meer over deze mac, en dan USB geeft hij aan dat hij gekoppeld is... maar is nergens te zien... even restarten dan maar.[/quote:e4d50ebd36] ik heb ook een panasonic-lumix camera en die deed het ook niet, maar toen bleek dat het kabeltje er niet goed in zat... toch zei de camera dat hij connected was.

na het eten, en het restarten wordt hij wel herkend... apart. dank voor jullie hulp! :)

dat waren we dus vergeten te vragen : heb je wel op tijd gegeten ? :mrgreen:

heeft het er niet mee temaken dat OSX een instelling in dat je HDD USB EN CD/DVD niet zichbaar kan laten zijn op het bureau blad

Kaartlezerken is beste optie vind ik.