Panasonic NV-GS120

Hallo,

Ik ben van plan om een een dv-camcorder aan te schaffen. Nu heeft Panasonic een camera (NV-GS120) die word geleverd met een Leica lens en een 3CCD chipset heeft iemand hier ervaringen mee? Volgens een artikel in Publish (www.publish.nl) is het een camera met goede prestaties.

Is de Panasonic goed compatible met MacosX of adviseren toch iets uit de productlijn van Sony?

Met vriendelijke groet,

Maccelijk :apple:

Ik heb er geen ervaring mee, maar deze camera heeft GEEN 3 ccd, sorry. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt.

succes (denk wel dat hij het doet hoor via FCP en iMovie)

wat wel oke is, is de dv-IN en dv-OUT .

[quote:d6bafb08d2="Rutger1981"]Ik heb er geen ervaring mee, maar deze camera heeft GEEN 3 ccd, sorry. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt.[/quote:d6bafb08d2] Sorry voor jou, hij heeft het wel.

Altijd even googlen voor je reageert:

[img:d6bafb08d2]http://home.zonnet.nl/stevejobs/3CCD.jpg[/img:d6bafb08d2]

[quote:47a9d47a88="maccelijk"]Is de Panasonic goed compatible met MacosX of adviseren toch iets uit de productlijn van Sony?[/quote:47a9d47a88] Volgens mij accepteerd de Mac 99% van de camera's met een DV out, dus ik zie weinig problemen met je keuze.

:smiley:

Ik heb ook een panasonic, en die werkt met alle software van Apple perfect (FCE, FCP en iMovie).

Wat heb je in vredesnaam aan een 3ccd in je camcorder? :?

Veel mooiere kleuren, minder ruis.

[quote:09fdf5c75e="Ganymedus"]Wat heb je in vredesnaam aan een 3ccd in je camcorder? :?[/quote:09fdf5c75e]

Dit houdt volgens mij in dat je 1CCD per kleur hebt ipv 3kleuren in 1CCD…
Dus ga maar na :wink:

oke :D sorry idd maar waarom zeggen ze dan niet gelijk 3 ccd maar doen ze moeilijk met de aantal duizende pixels die die wel niet heeft.

Ik moet trouwens wel bekennen dat ik een panasonic aan mijn mac heb gehad en die heeft gewoon gedaan.
hoe duur was die panasonic ook al weer??? :wink:
ergens bij de 800 toch?

succes

juist minder ruis etc. maar er waren toch ook bezwaren tegen, de framerate van het filmen ging er toch drastisch mee omlaag, de ccd heeft meer tijd nodig om alles op te nemen etc. etc. etc. of is dat een fabeltje dat ik ergens verkeerd heb begrepen? Ik dacht dat sony erg vooruitstrevend was met een nieuwe 1 mp camcorder die een normale snelheid bij kon houden.