Pandora vs Tidal vs Spotify vs Apple Music vs de rest

Heeft iemand hier veel ervaring met de muziekstreamingdiensten?

Dan kunnen we een vergelijking maken tussen die diensten aan de ene kant en Apple Music aan de andere kant.
Zelf ben ik erg tevreden over Pandora, maar ik heb de andere diensten nog nooit gebruikt.
Ooit wil ik misschien overstappen van dienst, maar ik weet er maar weinig van.

Waarom gebruik jij een van de (genoemde) diensten en waarom die?

Al jarenlang tevreden Spotify gebruiker.

Waarom Spotify en niet Apple Music?
Ik probeer, waar mogelijk, niet volledig gevangen te zitten in het Apple ecosysteem.

Pandora en Tidal vind ik allemaal te kleinschalig, muziek die ik graag beluister hebben ze niet altijd.

Ik vond spotify prima, maar niets toevoegen aan Apple Music. Emoties over het ecosysteem heb ik niet, hooguit plezier van uitstekende integratie, dus ik gebruik Apple Music

Als mijn Pandora Plus abonnement afloopt in oktober ga ik ook eens Apple Music proberen.

Vroeger Spotify gebruikt, sinds ik een apple watch heb, overgeschakeld naar apple music.

Voornaamste redenen:

1. Standaard lyrics bij songs en geen gefoefel met third party apps. Genius van Spotify is bij zeer weinig sinds beschikbaar

2. Musicvids vind ik best wel leuk

3. Tot voor kort: waarschijnlijk de integratie met de Apple watch om offline songs te beluisteren. Maar dat kan nu ook in Spotify denk ik.

4. Eigen muziek toevoegen gaat toch iets vlotter

Wat ik haat aan apple music:

1. Hands off werkt niet: als ik op mijn iPad muziek luister, kan ik de sessie niet voortdoen op mijn Macbook of verder bedienen op een ander apparaat.

2. Ik kan niet sorteren op Date added in een afspeellijst. Kan ook binnen een afspeellijst niet zoeken.

3. Gesloten systeem, geen third party en Spotify is de standaard en muktiplatform

Ik denk dat YouTube music het meeste potentieel heeft aangezien ze veel content hebben. Als ik bv een live concert of bootleg wil horen, is de kans bijna zeker dat ze op YouTube staat en je het zo als audio kan streamen en toevoegen. Het enige jammere is dat enkele jaren geleden de interface nog niet zo goed zat en offline was het niet mogelijk om video’s in een afspeellijst toe te voegen

Dit lijkt mij ook wel wat. Alhoewel Pandora dat ook gewoon heeft.

Bieden alle diensten inmiddels lossless aan?
Ik sprak laatst een audiofiel die beweerde dat ALAC niet echt lossless is. Ik kan op wikipedia daar niets over vinden. Wie biedt?