paniek, iPhoto data is zoek

Paniek in huize buxx, bij het openen van iPhoto vraagt ie om de plek van m'n iPhoto bibliotheek. Zover ik weet staat ie gewoon op de HD, maar na lnag zoeken, met de hand en met spotlight, is er niets van terug te vinden.

Kan iemend me tips geven?
Waar staat de iPhoto map standaard en kan verloren data weer worden teruggehaald, het staat nl. nog steeds op de HD totdat het wordt overschreven. Ik heb enkel wat commerciele programma’s gevonden, zijn daar alternatieven voor?

Hij zou in afbeeldingen moeten staan. Ik hoop voor je dat hij er nog is. Suc6

Nee dus, dan ben ik er dus zeker van dat dat allemaal weg is... Hoe herstel ik dit?

Ik zou toch eerst eens gaan kijken op mijn harde schijf of ik de bestanden niet meer kan vinden. Zoek bv eens op "2005". Als je tenminste dit jaar digitale foto's hebt gemaakt...

Ander account (user/gebruiker)?

hey

anders iphoto starten met shift - alt - appel geloof ik, dan herbouwd ie je database

suc6

Oeps, foute boel!

Heb je de iPhoto-map per ongeluk verplaatst misschien?
De tip om bijvoorbeeld te zoeken op ‘iPhoto library’ of ‘2005’ is een goede.
Spotlight zou dan ten minsten een indicatie moeten geven waar de mappen zijn gebleven.
Ook een andere account vind ik een goed gevonden mogelijkheid. (Zie boven).

Ik neem aan dat je ook al in je prullenbak hebt gekeken. Vind je niets dan vrees ik het ergste.

Vind je wel iets (de iPhoto library) dan kun je deze terugschuiven naar je afbeeldingenmap. (daar hoortie thuis). Start iPhoto opnieuw en selecteer deze map wanneer iPhoto erom vraagt. Dus geen nieuwe map aanmaken! Heb je dat per ongeluk wel gedaan. Start iPhoto dan op met de alt knop ingedrukt. Je krijgt dan opnieuw de mogelijkheid om een bibliotheek te selecteren. Selecteer dan de iPhoto library die gevuld is met je oude foto’s.

Het zou dan weer opnieuw moeten werken.

Succes
douwe-jan

Zout in een open wond misschien, maar voortaan is het verstandig om toch een externe backup te maken van je belangrijke bestanden. Dit is niet alleen voor windows-peecee's common sense. Succes, ik hoop dat je de foto's nog weet te vinden.

Ik was vanochtend mijn map films kwijt!

De volgende oplossing werkte bij mij:

• Gebruik finder
  • ga naar: ‘harddisk’ → ‘gebruikers’ → ‘jegebruikersnaam’ → ‘afbeeldingen’

en kijk of je data daarin staat.
Zo ja dan kun je dat icoon verslepen naar je navigatiekolom en de boel is weer toegankelijk.
Zie verder m’n eerdere post.

Groet
Douwe-Jan

Ik had afgelopen week een soortgelijk probleem. Ik was van een testgebruiker het wachtwoord vergeten en heb dat opnieuw ingesteld. Daarna ingelogd en de iPhoto bibliotheek was weg. Omdat het hier om een testgebruiker ging (met weinig data), heb ik het verder niet uitgezocht.

Dit was onder 10.3.9 en Filevault ingeschakeld. Kan iemand dit ook uittesten?