Paniek met Iphoto!

Ik heb in een 'opruimwoede' wat zaken verplaatst en wegegooid. En nu zegt Iphoto dat hij de database niet kan vinden. Ik kan 'm zoeken of een nieuwe aanmaken.

• waar kan ik normaal gesproken de databases vinden?
  • waar zet iphoto de foto’s neer die ooit zijn geimporteerd

Alvast bedankt voor jullie reacties!

~/Afbeeldingen/iPhoto Library

~ staat voor jou gebruikersnaam.

Is iPhoto buddy misschien wat voor je ?

http://nofences.net/iphotoBuddy/

Na een opstart, tref ik je alleen een lege database. Terwijl er zeker zo'n 100 foto's moeten zijn.

Alvast bedankt!

Er zijn verschillende toetsen die je in kunt drukken tijdens het opstarten van iPhoto om een andere database te kiezen, of er een te herstellen, en zo nog wat.

Experimenteer met de ctrl, alt en/of command-toets ingedrukt houden tijdens het opstarten van iPhoto. Weet zo even niet welke. Er zijn topics over geweest. Even zoeken?

OK, zonder dingen te verwijderen:

Kijk eens via de Finder in ~/Afbeeldingen/iPhoto Library (~ is je username). Hierin moeten mapjes staan met jaartallen als naam, daarin staan weer mapjes met maandnummers (01 = januari etc) en daarin staan mapjes met de dagen. Hierin moet je jouw fotos kunnen vinden.

Dus: Wat kun je via de Finder terug vinden? Geef daarover wat feadback als dat zou kunnen :slight_smile:

Success!

Het meest tragische is dat daar alleen maar een Iphoto.db instond die leeg was. Terwijl ik zelfs niets heb gedelete. Is te traceren wat er met de database en de plaatjes is gebeurd? Ik ben de enige die mijn powerbook gebruikt.

Thanks!

Als je verder echt niet meer ziet dan een db file heb je een klein probleempje :?

Probeer eens via Spotlight een zoekopdracht te geven naar een foto waarvan je weet dat je die in iPhoto had staan. Als je de bestandsnaam niet meer weet, moet je zoeken op .jpg of .jpeg
Hopelijk vind je zo je fotos terug op een andere locatie. Mocht je niks vinden, ben ik echt bang dat je je fotos kwijt bent. Maar probeer eerst dit eens…

Success