Panther 2/3de cd bij installatie nodig?

Heb je bij de installatie de 2de en 3de cd nodig? Of staan hier net zoals 10.2 alleen talen en print drivers op?

Kan het ook met alleen cd 1?

Joost

CD 2 staan wel een paa dingen op die je nodig zult hebben. VOlgens mij staan hier namelijk een paar iApps op. CD3 bevat X11 en XCode denk ik, die CD heb ik iig meestal niet nodig gehad.

CD2 bevat ook de language packs... dus je hebt in ieder geval CD2 nodig

cd 2 en 3 kan je overslaan. De talen staan op cd 1. Ik heb in het verleden Panther geïnstalleerd op mijn iBook met alleen de eerste cd.

Complete Mac OS 10.3 in het Nederlands!! Alleen staan op cd 2 programma’s zoals iTunes, iPhoto, iMovie, Internet Explorer etc. Die mis je dan. Cd 3 zijn met name printer drivers en als ik het goed heb X11.

Heb nu op mijn eMac maar 1 dvd met alles erop en eraan.

Je kunt zeker weten upgraden met alleen CD 1, voor een volledig nieuwe Mac OS X installatie heb je volgens mij CD 1 en CD 2 nodig.

Als ik een .dmg file maak van m'n cd's en ik mount deze, kan ik er dan nog steeds later als ik de dmg brand mee opstarten?

Joost

[quote:25a16cff31="joosty"]Als ik een .dmg file maak van m'n cd's en ik mount deze, kan ik er dan nog steeds later als ik de dmg brand mee opstarten?

Joost[/quote:25a16cff31]
Ja, je kunt de dmg gewoon branden en er daarna mee installeren/opstarten

[quote:72464573a7="awi"][quote:72464573a7="joosty"]Als ik een .dmg file maak van m'n cd's en ik mount deze, kan ik er dan nog steeds later als ik de dmg brand mee opstarten?

Joost[/quote:72464573a7]
Ja, je kunt de dmg gewoon branden en er daarna mee installeren/opstarten[/quote:72464573a7]

Ik bedoel eerst installeren van gemounte dmg, dan branden en evt meer opstarten/installeren.

Joost

Ik had een op een kopie van mijn panther gemaakt met toast. Startte er wel mee op. Maar installeren ging na de eerste cd helemaal fout. Alles leek goed te gaan na cd 1 maar herstarten luktte niet.

[quote:1b3c3e9799="joosty"]Ik bedoel eerst installeren van gemounte dmg, dan branden en evt meer opstarten/installeren.

Joost[/quote:1b3c3e9799]
Dit is uiteraard [u:1b3c3e9799]niet[/u:1b3c3e9799] mogelijk. Een gemounte dmg staat in je RAMgeheugen en deze wordt tijdens herstart geleegt. Het is dus niet mogelijk een cdtje te sparen :wink:
De derde cd is trouwens erg interessant als je programma’s wilt compileren of open source programma’s wilt installeren, te denken valt aan open office, KDE OS, gimp, alles is mogelijk.