Panther en Adsl via AirPort - dus niet - HELLUP!!!

Hoi allemaal,

Tot afgelopen maandag had ik een prima werkend netwerkje.
Het netwerkje bestaat uit:

G3 desktop 300mhz met MacOs X 10.2.8
iBook 600 mhz met MacOs X 10.2.8 + Airportkaart
Airport basestation
Vigor 2200E router
Alcatel SpeedTouch Home adsl modem (getweakt)

Alles oke tot ik afgelopen maandag Panther via de post had ontvangen.
Vol goede zin en moed Panther op iBook geinstalleerd (archiveer en installeer met behoud van gebruikers en netwerkinstellingen) toen alles erop op stond en ik de boel wilde registreren kreeg ik de melding dat er geen internet verbinding was.

Naar Netwerk toe en de instelingen van Airport gecontroleerd maar geen verbinding (bij tcp/ip geen dhcp gegevens beschikbaar van de router)
Via G3 desktop dit forum na gekeken en en via de berichten over adsl problemen e.d. de nieuw software voor Airport versie 3.2 geinstalleerd, maar nog steeds geen verbinding.
Terug naar 10.2.8 dan maar (toen weer gewoon als van ouds verbinding via AirPort. Panther via “werkbij” geupgrade, opstarten en je raad het al geen verbinding.
Als ik met Safari naar de pagina van de router surf krijg ik deze gewoon tezien ook de pagina van het modem is bereikbaar.
Maar na het modem word het stil.
Toen maar een kabeltje van de router rechtstreeks naar de iBook en verhip alles doet het weer, in Netwerk krijg ik gewoon weer een dhcp adres van de router toebedeeld dus dat werkt gewoon in Panther.
Toen maar een harde reset van het AirPort BaseStation en alles op nieuwe configureren, maar helaas niets :cry: .
Ik ben nu zover dat ik Panther er maar weer afhaal en 10.2.8 maar weer installeerd tenzij jullie een oplossing weten, IK WEET HET NIET MEER :x .[b:1d2074cb1f][size=24:1d2074cb1f][/size:1d2074cb1f][/b:1d2074cb1f]

Wat zijn de instellingen van je ABS dan?

Afgezien van het feit dat ik panther (nog) niet heb weet ik wel dat de airport BASE station kuren heeft met allerlei nieuwigheden. Vermoedelijk is het zo dat Panther niet compatible is met de base, Je zou Apple moeten bellen of Extreme wel werkt. Sorry, het is een ietwat mager antwoord maar ik denk dat Apple de BASE niet zo ondersteund meer. Schroef de base maar eens open, je weet niet wat je ziet, een echte windhoos omgeving.

Misschien een stomme vraag hoor ... maar waarom een router als je een Airport BS hebt? Of heb je zo'n hele ouwe? Ik heb een iMac (OS 9.1 / X 10.2) en een ouwe iBook 466 probleemloos samen in de lucht via een getweakte Alactel Speedtouch Home. Allebei verbinden via DHCP.

Heb je in je Netwerkvoorkeuren bij de locatie waarmee je verbindt wel alles uitstaan behalve Airport?
Zijn anders misschien de instellingen van je modem verneukt o.i.d.?

Toevoegende vraag: heb je de routerfunctie in de base wel uitgezet? Heb op mijn werk daar ook heel veel problemen meegehad, de base hing aan een router van Sitecom (prima ding), maar kwam zwaar in de problemen. Het ging fout omdat twee routers IP-adressen gingen uitdelen, dat is niet echt handig.

Aan de degenen die de base lopen af te zeiken: moet je doen, maar kijk dan eerst effe in de PCM. Raad eens wat de redactie van dit voornamelijk winddoosblad beschouwen als een van de beste accesspoints… Het heeft inderdaad veel weg van standaardzooi, maar wat wil je. De meeste winddooszooi is tegenwoordig geschikt voor mac en andersom.

[quote:f61209f2a0="gap"]Wat zijn de instellingen van je ABS dan?[/quote:f61209f2a0]

Zoals ik al in mijn noodkreet aangaf werkt alles gewoon normaal als ik downgrade naar 10.2.8 zonder wat dan ook aan de instellingen te wijzigen.

[quote:1cbd248f4e="Apollo"]Misschien een stomme vraag hoor ... maar waarom een router als je een Airport BS hebt? Of heb je zo'n hele ouwe? Ik heb een iMac (OS 9.1 / X 10.2) en een ouwe iBook 466 probleemloos samen in de lucht via een getweakte Alactel Speedtouch Home. Allebei verbinden via DHCP.

Heb je in je Netwerkvoorkeuren bij de locatie waarmee je verbindt wel alles uitstaan behalve Airport?
Zijn anders misschien de instellingen van je modem verneukt o.i.d.?[/quote:1cbd248f4e]

1- De router had ik al werkend in mijn vorige huis waar ik met behulp van een kabel eigelijk de rest van het huis en ook op het balkon terecht kon.
Nu heb ik een vrijstaand huis met een tuin en is de afstand van mijn kamer (router) naar de tuin en de rest van het huis te groot geworden om dit met een kabel te kunnen bedienen en is de Airport de idiale oplossing.

2- Tijdens de install. van Panther heb ik niets aan de instellingen veranderd, het gaat zelfs zover dat ik via de Airport de G3 Desktop geoon kan bereiken (als ik het ip adres handmatig invoer).
Als ik downgrade naar 10.2.8 dan blijkt alles gewoon weer te werken.