Panther: FTP problemen

Ik heb problemen met de ingebouwde FTP browser van Panther.

Ik kan als ik inlog op mijn ftp server op internet alleen lezen.
Ik log netjes in met user/pass zoals ik ook bij een andere FTP client doe.

Toch kan ik vanuit de Finder dan niet schrijven op mijn ftp server, terwijl dat met (bijv.) Transmit wel kan.
Ik heb passive en active geprobeerd, dit maakt geen verschil…

Rara, wat is er aan de hand??

dit is een probleem van macosx. Volgens mij werkte dit ook al niet in jaguar. Irritant maar waar. Ik wacht al "jaren" op de fix. Ik ga bijna denken dat apple het express doet om het gebruik van hun peperdure idisk op te dringen. Hoe moeilijk kan het zijn om uploaden mogelijk te maken?

Zelfde trouwens met webdav-servers

De Mac OS X Finder mount ftp sites inderdaad enkel als read-ony. Heb ze hierover al een verzoek verstuurd via hun Feedback-pagina om dit uploaden mogelijk te maken. Maar aangezien ze dat al in 10.3 aan hadden kunnen zetten, denk ik inderdaad niet dat ze dat van plan zijn.

Hier ben ik ook al tegenaan gelopen. Gebruik bijvoorbeeld [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/1126]Fetch[/url] om bestanden te uploaden.

nog mooier: gebruik BBedit om bestanden op "afstand" te editen, via een ftp browser.

[quote:1481d41f3b="Joris W."]De Mac OS X Finder mount ftp sites inderdaad enkel als read-ony. Heb ze hierover al een verzoek verstuurd via hun Feedback-pagina om dit uploaden mogelijk te maken. Maar aangezien ze dat al in 10.3 aan hadden kunnen zetten, denk ik inderdaad niet dat ze dat van plan zijn.[/quote:1481d41f3b]

Kan dit inmiddels al of nog niet. Inloggen op een hetnet ftp account duurt met transmit een minuut en met panther enkele seconden. Maar als ik niks kan uploaden, dan heb ik er ook niks aan. Welke gedachte ligt er achter deze beslissing van Apple?