Panther gedownload... en nu

Ik heb vanmorgen build 7B59 van Panther gedownload (vraag niet hoe) en nu wil ik dit installeren (liefst naast 10.2.3)

Ten eerste hoe brand ik een bootable cd van Panther? Het bestand wat ik gedownload heb is een .tar bestand. Pak ik deze uit dan komen er een hoop dmg-tjes te voorschijn, welke weer samen een image vormen.

Ten tweede, ik las ergens dat iemand Panther op z’n iPod had gezet. Nu heb ik ook zo’n ding :wink: en die staat ook ingesteld als Firewire disk. Als ik dus de iPod als installatiedoel zou selecteren, dan formateert ie niet mn gehele iPod?

met schijfkopie kan je die dmg bestanden branden

(en om te unzippen kan je de terminal gebruiken)

je sleept het bestand naar de terminal:
je tik erin gunzip dan spatie en dan sleep je het tar.gz bestand naar de terminal en dan enter

(normaal gezien zou het zo moeten werken)

[quote:3d63eb6f64="Gerrit"]Ten tweede, ik las ergens dat iemand Panther op z'n iPod had gezet. Nu heb ik ook zo'n ding :wink: en die staat ook ingesteld als Firewire disk. Als ik dus de iPod als installatiedoel zou selecteren, dan formateert ie niet mn gehele iPod?[/quote:3d63eb6f64]

Hee dat was ik! :smiley:
Ten eerste moet je Panther op cd’s branden, hier kun je gewoon Toast voor gebruiken. Als je geen Toast hebt, dan moet het volgens mij ook gewoon lukken om met diskcopy dmg-bestanden te branden.
Vervolgens opstarten vanaf cd 1 en de rest is vrij logisch. Bij het selecteren van een doelvolume kun je gewoon je iPod selecteren.

Er is echter 1 catch: als je panther niet meer wilt hebben dan moet je je muziek backuppen, hier is genoeg freeware voor te vinden op versiontracker. Daarna restore je je iPod naar fabrieksinstellingen.

Hmz, heb net 7B68 gebrand via Toast6 (Mac Volume branden). Wanneer ik de Powerbook opnieuw opstart (C inhouden) dan krijg ik de melding dat ik mn Computer moet restarten.

Verkeerd gebrand ofzo?

[quote:c219d97669="Gerrit"]Hmz, heb net 7B68 gebrand via Toast6 (Mac Volume branden). Wanneer ik de Powerbook opnieuw opstart (C inhouden) dan krijg ik de melding dat ik mn Computer moet restarten.

Verkeerd gebrand ofzo?[/quote:c219d97669]

Laat maar werkt al :slight_smile: Echt super 8)

Beetje off-topic misschien, maar ik heb een Diskwarrior DMG en die had ik met Schijfkopie gebrand maar die boot niet. Met BootCD wel, maar dat is heel traag. Kan Toast soms wel en Schijfkopie geen bootable schijf branden?

Ik ben wel benieuwd hoe stabiel die versie van Panther is, iemand al 'full-time" ervaring?

Mijn ervaring met de 7b59 is dat ie behoorlijk stabiel is.

Laatst hele dag gedraaid, niet een keer een crash!!

[quote:8dcee5c7ed="maceddy"]Mijn ervaring met de 7b59 is dat ie behoorlijk stabiel is.

Laatst hele dag gedraaid, niet een keer een crash!![/quote:8dcee5c7ed]

Mmmm, dat behoorlijk zit me nog niet lekker, ben hem ook aan het downloaden, alleen CD1 is nogal klein, klopt dat? Heb in totaal 3 CD’s, klopt dat ook?

3 CD's ja

1x 500 ofzo
1x 600
en 1 x 300 volgens mij.

Weet t niet eens zeker…

Is de b74 al verkrijgbaar??

[quote:39b17d1c50="maceddy"]3 CD's ja

1x 500 ofzo
1x 600
en 1 x 300 volgens mij.

Weet t niet eens zeker…

Is de b74 al verkrijgbaar??[/quote:39b17d1c50]

Ik draai nu dus 7B68 vanaf mn iPod :stuck_out_tongue: echt super, Panther is echt snel vergeleken met Jaguar en deze build lijkt mij rete stabiel. Alles werkt. B74 ben ik nog niet in het “wild” tegen gekomen.
Fast user switching en expose zijn zoooo gaaf. Dan komen de echte kwaliteiten van Quartz Extreme pas boven.

[quote:9c7981cf73="Gerrit"][quote:9c7981cf73="maceddy"]3 CD's ja

1x 500 ofzo
1x 600
en 1 x 300 volgens mij.

Weet t niet eens zeker…

Is de b74 al verkrijgbaar??[/quote:9c7981cf73]

Ik draai nu dus 7B68 vanaf mn iPod :stuck_out_tongue: echt super, Panther is echt snel vergeleken met Jaguar en deze build lijkt mij rete stabiel. Alles werkt. B74 ben ik nog niet in het “wild” tegen gekomen.
Fast user switching en expose zijn zoooo gaaf. Dan komen de echte kwaliteiten van Quartz Extreme pas boven.[/quote:9c7981cf73]

Owh ja trouwens mn batterij probleem waar ik eerder een vraag over stelde is ook opgelost met Panther, hij staat weer netjes op 2.45 uur bij een 80% volle batterij.

:cry: waar worden deze nou vandaan gevist? 8snif* niemand een goede suggestie? <- met een pb? Poisoned wil niet bepaald werken, vind ze wel, maar ze komen maar niet binnen.

[quote:e0fa1f9a45="Ganymedus"]:cry: waar worden deze nou vandaan gevist? 8snif* niemand een goede suggestie? <- met een pb? Poisoned wil niet bepaald werken, vind ze wel, maar ze komen maar niet binnen.[/quote:e0fa1f9a45]

same here :frowning:

[mod:ac0e652ce6="tiny"]Sorry mensen maar, zoals in dit forum al vaak besproken is, moeten we alles wat riekt naar illegaliteit in de kiem smoren. We krijgen hier als forum anders gelazer mee. De enige manier om Panther legaal te verkrijgen is om developer te worden bij Apple. Je kan dat doen door je in te schrijven en te betalen bij de [url=https://connect.apple.com/cgi-bin/WebObjects/MemberSite.woa/202/wo/tx8clfyNrGCM3FwfsFqHBwBb1qr/0.0]Apple Developer Connection[/url]. Omdat we hier geen dictatoriale taferelen willen, gaat het me iets te ver om jullie posts te verwijderen maar wat jullie doen, mag eigenlijk al niet...[/mod:ac0e652ce6]

Het is maar goed dat ik me afzijdig heb gehouden. :wink: Een tijdje geleden had ik al een draadje hierover geschreven, moderators hoe zit het hier mee? Is er al enige voortgang?

Hee Boelie,

De mods denken er nog precies zo over als ze al een hele tijd doen. Ik heb er indertijd een artikel over geschreven. Het is niet mijn bedoeling jou met deze reactie het zwijgen op te leggen maar volgens mij is het zo duidelijk, toch?

Zo niet, hoor ik het graag.

tiny

Hee Tiny,

het is mij al een tijdje duidelijk wat wel en niet mag op het forum. Het probleem is dat niet iedereen dat weet. En hoe kan dat ook eigenlijk? In de Algemene voorwaarden, dit gesloten topic van Adriaan en jouw artikel van 8 Mei staat niets over het vragen naar serials en al dat soort duistere zaken.

Ik denk dat er veel topics worden geopend met dit soort vragen omdat hier niets over bekend is. Misschien zou er iets aan de Voorwaarden toegevoegd kunnen worden of een gesloten topic waar je mede-forum-gebruikers op kunt wijzen.

[i:c0ef1b1ef9]Just a thought…[/i:c0ef1b1ef9]

Voor mensen die meelezen, dit is het betreffende draadje wat ik een paar maanden geleden had gestart.
Mocht iemand nou willen weten waar je dit soort duistere vragen wel kunt stellen, pb me dan want ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen.

Op [url=http://www.macfreak.org/cgi/forums/readnews.cgi?action=newspage&newscount=29#1064358336]MacFreak[/url] las ik eerder dat ze de update teruggetrokken hebben...

<update>
Ik zie het nu ook op da voorpagina van MacOSX.nl
</update>

Boelie,

Ik heb de rest van de mods alvast ff gewezen op jouw opmerkingen. We zullen je iets laten weten, ok?