Panther instaleren op externe hardisk

hallo is panther te instaleren op een externe firewire hardisk van Lacie????

ilja

No problem kan ik u zeggen.

yep, ik draai panther vanaf een externe firewire HD van lacie.

Oke beste Macers bedankt voor het antwoord

ilja :lol: :lol: :lol:

Dat opent perspectieven... :)

Op een G4 onder OS9, stel dat ik Panther installeer op een externe Firewire HD en deze HD in OS9 aangeef als opstartschijf.

1. Dan start de G4 op vanaf de externe schijf onder Panther en zie ik de interne HD van de G4 als “externe disk”.

2. Als door een of ander reden de connectie met de externe Firewire verbroken wordt en ik herstart de computer dan start terug OS9 van de interne HD zoals nu

Is mijn redenering voor beide items correct ? :?

Helemaal correct althans, je ziet twee disks. er is voor je desktop geen verschil in intern of extern, maar de perspectieven zie ik niet?? Je kan altijd al twee systemen hebben.

Wel leuk: geef ieder werknemer zijn eigen external en zet daar het systeem op. Inprikken, starten en je hebt volledig je eigen computer.

Yep :)

Vergeet niet dat FireWire “traag” is… Althans, trager dan een internet HD aan een IDE of SCSI poort…

Bedankt voor jullie snelle reacties !

[quote:c30e258603]maar de perspectieven zie ik niet?? [/quote:c30e258603]

Op een bestaande G4 (OS9) met een enorme hoeveelheid data en ook via VP gekoppeld aan een intern Windows netwerk via Exchange, zie ik er tegenop om Panther te installeren. Ik moet dan alle bestanden eerst zorgvuldig backuppen of op een externe disk overzetten, daarna schijf clear, installatie Panther en dan begint het… alles vanaf nul terug opbouwen. En ik weet uit ervaring dat zoiets wel heel wat tijd kan kosten. Ik zit in een productieomgeving en deze tijd heb ik momenteel niet beschikbaar.
The “show must go on”… :stuck_out_tongue:

Met Panther op externe harde schijf kan ik dit in fases doen. :wink: