Panther installeert niet op harddisk?!

Hi allemaal,

ik probeer mijn oude 233 een upgrade te geven naar 30gb maar dit lukt niet. De installatie geeft een harddisk icoon aan als doelvolume maar met een rood uitroepteken. Er staat onderin iets van:

De eerste 8 gb liggen niet in het bereik van het volume?!? Ik vrees dat de schijf is ingesteld als slave maar ik kan nergens een schema vinden van een Quantum 30gb Fireball!

De schijf is al gechecked met Diskwarrior en die gaf geen foutmeldingen. Ik probeer nu alle mogelijke manieren om die schijf te installeren en tot nu toe…geen verbetering!

Wie kan mij helpen?

De exacte melding is:

“U kunt MacOSX niet op dit volume installeren. Dit doelvolume bevindt zich niet binnen de eerste 8 gb van de harde schijf.”

Ik snap er niet veel van…zijn er nog techneuten in de house?

xxx

Niek heeft gelijk, maar ik zou wel een volume kiezen dat zo dicht mogelijk tegen die 8 GB aanligt. Je moet er straks ook al je programma's installeren. Je gebruikersmappen kun je na installatie het besten plaatsen op de 2e partitie. Dan heb je daar alle ruimte om je data te zetten.

Hoe je dat kunt doen kun je elders op dit forum vinden.

Programma's kan je -naar mijn ervaring- ook prima installeren op een andere partitie dan de systeempartitie, maar het is wat onhandiger misschien.

Ik ga dit even proberen!

Jongens het werkt!!!!! Ik ben blij!!!!

Bedankt!!!

:D

Ik hoop dat je inderdaad wel de programma's op de 2e partitie kan zetten?!?!

Hierover binnenkort meer denk ik… :sealed:

Bij de meeste programma's kan je kiezen waar je het wilt hebben, soms moet je dan kiezen voor de "advanced" setup, maar sommige programma's installeren gewoon keihard in de map "Programma's".