Panther is CD-brander kwijt

Ik ben net op Panther overgeschakeld op mijn iMac 350 (80 Gig HD en 320 Mb RAM) en merk tot mijn stomme verbazing dat mijn in OS9 perfect werkende, 1 jaar oude, CD-brander (Iomega CD-RW 48x24x48x USB 2.0) niet met iTunes of Toast wil werken. In Systeemprofiel zie ik dat de Iomega wel is herkend, zelfs het type klopt, maar er staat dat het branden niet is ondersteund. Dus naar de Iomega website, waar ze zeggen dat OSX alle branders ondersteunt en er dus geen aparte drive is. Na lang zoeken op de Apple site eindelijk een lijst met supported CD-burners gevonden. Er staan Iomega's op, maar mijn type ontbreekt. En dan moet je eens gaan proberen om een e-mail naar Apple te sturen of ze nog van plan zijn ook deze brander te ondersteunen. Dat lukt dus niet. Uiteindelijk heb ik Discribe gevonden, dat mijn brander wel herkent, maar eigenlijk werk ik liever met Toast of iTunes. Weet iemand een oplossing?

Mijn broer had hezelfde probleem met dezelfde brander. Hij heeft uiteindelijk Toast 6 geinstalleerd - met de brander aangesloten - en toen werkte het spul! Misschien de moeite van het proberen waard. Ik weet niet welke Toast-versie je hebt, maar ik heb al eerder gehoord zijn met versie 5 en Panther.

Even naar xlr8 gaan en patchburn downloaden. Na installatie zou uw iomega moeten werken in Panther.

Ben naar die site geweest, maar kan geen patchburn vinden, ook niet bij de Daystar software. Of heeft het file een andere naam? Trouwens, even een vraagje van een groentje op dit forum. Ik heb een reactie van, ik meen Fred beantwoord die eenzelfde probleem had, maar die vind ik hier niet meer terug, net zo min als zijn reactie. Heb ik iets stoms gedaan?

Waarschjnlijk de search knop niet gebruikt op de site ? http://www.xlr8yourmac.com/OSX/panther_cdr_support.html en http://www.macwelt.de/public/PatchBurn/PatchBurnIIb1en.sit

Nee, verkeerde site. XLR8 zonder toevoeging is namelijk ook een site, deze met hardware en downloads. En dat ik mijn Mac kan versnellen wist ik nog niet. Maar al doende leert men en deze zit nu bij mijn bladwijzers. Bedankt

Inderdaad, PatchBurn werkt en niet alleen voor mijn type brander. Nog beter is dat Patchburn drivers bevat voor meerdere typen die niet door OSX worden ondersteund en daarbij ook nog eens freeware is. Wie dezelfde problemen heeft als ik, zou het moeten proberen.

:( iedereen is zo te zien geholpen met deze patchburn echter: ik heb ook patchburn gedownload voor mijn freecom brander (en ik heb panther op mijn mac) alleen als je patchburn start moet je je brander aanklikken..echter er valt niets te klikken want er staat niets in de lijst..!!!!!!! hellllllupppppp wat doe ik fout? kan iemand mij helpen? bedankt.....

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Ik heb een advies overgenomen en ben overgeschakeld op Toast 6 en sindsdien ken ik geen problemen meer. Ik brand wat ik wil en alles werkt perfect. Wellicht moet je het ook proberen. Groeten, Bèr

:) je bedoelt dus te zeggen dat er een driver voor freecom bij toast 6 zit? ga ik proberen...toast 6 is niet gratis toch? mmmm misschien op mijn werk......hebben we deze toast al... ik ga het zeker proberen..laat weten hoe het ging...

groetjes

Mocht Toast 6 ook niet op die brander van jou werken, dan bestaat ook nog Discribe OSX dat heel veel branders aankan. Ik heb het ook uitgeprobeerd, maar vind het minder gemakkelijk werken dan mijn vertrouwde broodrooster. Maar je zou het ook kunnen testen. Zoekt en gij zult vinden, zou ik zeggen.

:D ok bedankt voor de tip