[quote:f3e3e4709b="mrt_r"](??? hij schoont dus niet op???)[/quote:f3e3e4709b]
Precies, dat bedoelde ik ook met het “memory leak”, het lijkt wel alsof OS X geheugen pikt voor bepaalde (tijdelijke) zaken om dat vervolgens niet meer terug te geven.
[quote:f3e3e4709b=“mrt_r”]helemaal schone install van panther doen?[/quote:f3e3e4709b]
Hoewel het mijn persoonlijke ervaring is dat een clean install beter loopt dan Panther over Jaguar heen zetten (heb het beiden gedaan), denk ik niet dat dit een oplossing voor dit probleem zal geven. Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar ik heb ook nu nog onder Panther, die ik helemaal clean geïnstalleerd heb, precies hetzelfde probleem als ik daarvoor ook al in Jaguar had.
Bij mij helpt het meestal wel om Finder een Relaunch te geven, maar dat komt waarschijnlijk omdat het probleem ook opduikt wanneer ik in Finder heel veel foto’s heen en weer verplaats. Waarschijnlijk zal dit ook voor jou geen oplossing zijn.
Ik vrees dus dat ik niet veel nuttige tips kan geven verder, maar wellicht duiken er op een normaal tijdstip (het is nu half drie 's nachts) wel wat andere forum-freaks op met bruikbare informatie. Ik zou dus nog heel even wachten met dat her-installeren van Panhter.