Panther op iMac 233 Mhz ?

Heeft iemand al eens Panther geïnstalleerd op een iMac Rev. A ? (4 GB, 233 Mhz.) Ik zou graag willen weten of dat zou kunnen en of hij dan wel goed werkt. :roll:

Gaat prima, genoeg geheugen bijprikken en draaien. Wij hebben er 2 als server draaien.

[quote:e98641fe37="appleholic"]Gaat prima, genoeg geheugen bijprikken en draaien. Wij hebben er 2 als server draaien.[/quote:e98641fe37]

Zou het ook lukken zonder geheugen bij te prikken ?

We hebben er eentje draaien op 128mb, maar meer dan opstarten doet 'ie ook niet. geheugen kost bijna niets, dus zeker doen.

gaat'ie wel een beetje snel dan ?

Hangt er vanaf wat je wil doen. Beetje mailen en surfen is OK. Je moet niet gaan videoen of Illustratoren. Dat gaat niet echt. Wat ben je normaal gewend? Als je op een G4 werkt en dit voor thuis wil gaan gebruiken, denk ik dat je het langzaam vindt.

ik wil alleen maar gaan mailen, internetten en chatten. is het dan snel genoeg ?

Denk het wel. Probeer maar en laat het ons weten.

Hier werkt ie ook nog soepel, voor te surfen chatten en emailen enzo zeker. Maar een beetje meer geheugen kan nooit kwaad en een nieuwe harde schijf is ook geen weggegooid geld (maar niet zo noodzakelijk als het geheugen). En nog meer veelbelovend nieuws Panther zou juist voor de oude(re) computers een snelheidswinst gaan betkenen.

ik heb Panther op m'n iMac G3 400Mhz (192MB) lopen en dat loopt sneller dan Jaguar. dus ik denk dat het op een iMac 233 ook wat snelheidswinst oplevert

:evil: :evil: :evil: :evil: HIJ WIL NIET OPSTARTEN VANAF DE CD :x :x :x :x :x :x :x :x

dan maar wachten tot de definitieve versie …
:innocent:

Heb je er geen Jaguar op?

Ik wil eigenlijk ook nog een desktop Mac naast mijn iBook hebben voor thuis een beetje surfen, typen, mailen en mp3en. Ik zit er dan ook over te denken een oude iMac aan te schaffen, niet echt zo’n snelle maar dan wel met een bult geheugen en een nieuwe (7200RPM+vette cache) harde schijf. Als ik van te voren zou weten hoe Jaguar draait op een 233 zou ik dat heel interessant vinden. Upgraden naar Panther zal ik zeker gaan doen dus het wordt dan alleen maar beter.

nee, heb 9.2.2.

Pas op !

Denk om de update van Firmware!!!