Panther:Waarom is SMB Windows-filesharing nog steeds slecht

Wat ik me echt afvraag is waarom Apple, terwijl ze zo hoog van de toren blazen over Windows-compatibiliteit, zelfs in Panther zo'n summiere Windows-sharing hebben gestopt. Waar kan ik gewoon aanzetten dat er gewoon guest-access is voor de computers in mijn huis. En waarom kan ik niet makkelijk alles sharen wat ik wil. Ik woon in een studentenhuis met alleen maar Wintendo's en mijn mac, het enige dat verbeterd is is de browsefunctie. Zoo iemand me kunnen uitleggen waarom dit zo is en nu Samba Sharing Package niet meer ondersteund wordt, of ik nu handmatig mijn smb.conf moet editen.

Het viel mij idd ook vies tegen. Apple blies flink hoog van de toren over die sharing. Als ik nu m'n films wil sharen, moet ik een speciale account aanmaken, m'n films naar de Gedeelde map kopieren en Windows-sharing inschakelen. Hoe gebruikersvriendelijk :(

Waarom niet gewoon rechtsklikken op een map en op Share klikken, zoals onder XP :?

Trek je netwerkkabel er maar eens uit tijdens het spelen van bv. MP3'tjes over SMB, gevolg: douche!

[quote:6aabccbc27]Waar kan ik gewoon aanzetten dat er gewoon guest-access is voor de computers in mijn huis. En waarom kan ik niet makkelijk alles sharen wat ik wil. [/quote:6aabccbc27]

Dat kan wel, maar dan moet je het bestand /private/smb.conf aanpassen.
"
; Some things to check out:
;
; 1: Make sure that the user specified in “guest account” exists. Typically
; this will be a user that cannot log in and has minimal privileges.
; Often the “nobody” account doesn’t work (very system dependant).
"
Er word dus altijd gekeken naar de gebruikers, in /private/etc/passwd staat al een gebruiker nobody dus die hoef je niet aan te maken.
‘nobody:*:-2:-2:Unprivileged User:/nohome:/noshell’

Misschien kan het ook wel met webmin: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15800

Ik heb nog wel een oplossing, het werkte onder Jaguar en gelukkig nog steeds onder Panther. SharePoints is wat je zoekt. Ik denk dat heel veel mensen dit wel handig vinden, het is een prefpane waarin je SMB en AFP sharing kunt regelen zonder iets te kunnen slopen ofzo. check [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12512]dit[/url].

Dank voor de tip over sharepoints. Ik gat zeker snel proberen. Ik was er inderdaad al achter gekomen dan je smb.conf kon aanpassen. Maar met zo'n prachtige aqua gui vind ik dat ook weer zo omslachtig om dat weer op zo'n manier te moeten oplossen.