Panther - wie gaat switchen?

Ik heb de pagina's van Panther eens bekeken. Het ziet er allemaal wel leuk uit, maar ik denk niet dat ik dit snel ga kopen. Niet veel waar ik persoonlijk warm van ga lopen.

De nieuwe Finder, met die iTunes kolom links, is heel mooi. Een belangrijk “productivity tool”, zoals dat heet. Maar dan…

• iChat AV: Leuk. Maar het zal nog wel even duren voordat ik behoefte heb aan videoconferencing. Ik had liever integratie met andere chatprotocols als AIM gezien - eigenlijk wel teleurgesteld dat dat er niet in zit.

• Exposé: Mwoh… alhoewel ik het waarschijnlijk wel zou gebruiken als het op het systeem zit. Met Jaguar werk ik nu met “ShowDesktop”, een freeware menu item dat alle programma’s op ‘hide’ zet, zodat je de finder kunt zien. Werkt goed voor mij.

• Schakelen tussen gebruikers, faxen, fontbook… allemaal dingen die ik niet gebruik.

En zo voort. Dus ik denk dat ik maar eens wacht tot X 10.4 en dan twee systeemupgrades meeneem voor de prijs van een.

Wie switcht wel? En wat trekt je vooral aan in Panther?

Whymme

ik had ook gehoopt op meer integratie vn meerdere chatprotocols in ichat...jammer

mssh dat ik wel zal overstappen in case of :slight_smile:

zeker weten dat ik het ga kopen :)

Ik ga zeker over op Panther, dat Exposé (en nog veel meer) vind ik echt de max. 8)

Kan je met iChat AV ook gewoon via de kabel/ADSL aan videoconferencing doen, of moet dit echt via een inbelverbinding (modem) ?

Tuurlijk stap ik over eerst ff op de Preview versie deze week maar zodra de final er is knal ik die erop!:)

hallo MDF,

goede vraag… ik heb ook adsl, laten we het eens proberen, ok??

Nwe finder, XTools, heel OK, maar Exposé is echt waaanzinnig.

en tijdens de keynote zijn slechts alleen de ‘highlights’ nog maar vertoond. Onder de motorkap zal ook wel het nodige zijn veranderd (64bits compliant?).

Nu nog ff wachten op iemand die de ‘Fast User Switching’ (3D Cube) gebruikt om meerdere virtuele desktops te beheren en het is helemaal af.

Overstappen? Liever vandaag dan morgen.

Erik

Hallo Hans Flick

Zal toch nog even wachten worden, ik heb nog geen camera…

Groetjes - MDF

eerst nog switchen naar jaguar :D

eerst de praktijkreviews afwachten en dan zien we wel weer. voorlopig draai ik lekker onder 10.2.6

[quote:6e8b2236e3="MDF"]Kan je met iChat AV ook gewoon via de kabel/ADSL aan videoconferencing doen, of moet dit echt via een inbelverbinding (modem) ?[/quote:6e8b2236e3]

Ik heb gisteren al meteen via iChat gebeld met mn broer. We hebben allebei ADSL (256 kbit)

Ik zou het alleen aanschaffen als er een schappelijke prijs voor wordt gevraagd, misschien in de vorm van een upgrade. Maar als het echt $129,- kost dan hoeft het van mij niet.

Ik ga cker Upgrade..

en niet alleen die dingen zijn nieuw :

[quote:98e942814e]De nieuwe Finder, met die iTunes kolom links, is heel mooi. Een belangrijk “productivity tool”, zoals dat heet. Maar dan…

• iChat AV: Leuk. Maar het zal nog wel even duren voordat ik behoefte heb aan videoconferencing. Ik had liever integratie met andere chatprotocols als AIM gezien - eigenlijk wel teleurgesteld dat dat er niet in zit.

• Exposé: Mwoh… alhoewel ik het waarschijnlijk wel zou gebruiken als het op het systeem zit. Met Jaguar werk ik nu met “ShowDesktop”, een freeware menu item dat alle programma’s op ‘hide’ zet, zodat je de finder kunt zien. Werkt goed voor mij.

• Schakelen tussen gebruikers, faxen, fontbook… allemaal dingen die ik niet gebruik. [/quote:98e942814e]

er zijn meer dan 100 nieuwe dingen… maar ja ik update gwoon, bevalt het me niet zie ik wel weer…

Net als honderddrieënvijftigduizendnegenhonderdzevenenvijftig, ik upgrade wel

Tuurlijk ga ik upgraden !!! " IK WIL HET IK WIL HET IK WIL HET"..

Zoiets moois laat je niet lopen !!!

Ikke, Ikke!!!!!!

Weet niet, ligt aan de prijs... Misschien koop ik de G5 er voor de gein bij ;)

Dennis

Jeetje, jullie hebben zeker geld over 8)

maar een arme student als ik kan dat moois echt niet elk jaar blijve kopen, alleen die finder en expose vind ik leuk, maar 160 EURO !!!
ammenooitniet
te weinig interessante features

Ik geloof dat bijna elke Applefan geld teveel heeft. Ze zijn ook zomaar bereid een G5 te kopen. :P