Panther = zalig !!

Hoi peeps,

ben, zoals menige onder jullie wel weten, een switcher en heb net m’n eerste Macje via TNT gekregen. Ik was precies een klein kind toen ik de doos open deed, zo blij was ik :smiley:

Mijn eerste indruk van m’n eMacje:

1. Wow wat een design !!
  2. Leuk toetsenbord en muis en wat tikt het toetsenbord zacht !
  3. Bij het opstarten leuk deuntje die me welkom heette…zaliiiiig
  4. Woooow… panther looks great !!! W XP is nothing compared to this !!
  5. Wat een software !! Garageband, tony hawk skater, itunes, iphoto, imovie, idvd… safari… (dit word een lange nacht)
  6. Prachtige interface van alles wat draait op Panther zoals office, dreamweaver, flash, photoshop…

Conclusie: Dit nemen ze me nooit meer af !! Wat een verschil tov die “goedkoop uitziende” PC’s !

Wat hadden jullie van gevoel bij jullie eerste appeltje? Of ben ik de enige die ff terug in z’n kindertijd zat :wink:

- Eerste 3 dagen niet geslapen, alleen maar aan de Mac gezeten.

• Ruzie gehad met mijn vriendin omdat ik nooit meer aan haar zat,
    waarop ik simpelweg reageerde: “Deze doet [b:803a50b97e]wel[/b:803a50b97e] alles wat ik wil.”

• 5 x te laat op mijn werk omdat ik hem nog even aan zette en er nog
    even mee speelde voor ik vertrok.

:mrgreen:

Feli met je nieuwe speeltje :)

Wat ik dacht van m’n nieuwe iMac? “wat een lelijk klote ding!!” … jaaa daar had ik je toch even he :wink: :stuck_out_tongue: Ik ben het helemaal met je eens, wil nooit meer iets anders! Af en toen moet ik toch het een en ander achter een Windows machine doen, maar dan is het een hele verademing om dan weer achter m’n iMac / PowerBook te zitten 8)

LOL

Hmmz… zou ik nu iets te vrezen hebben? Zit nu al 5 uur aan het scherm gekleefd en zie het einde nog niet in zicht. Ik weet niet wat eerst mee te beginnen… so many nice things, so little time… 8)

Ik weet wat je bedoeld, bij elke nieuwe Mac ben ik weer zo blij als een kind (voor het raam wachten totdat die aardige postbody het pakketje komt brengen).

En toch wen je er aan.. stom he.

[quote:81bc149d29="Tomaat"]Feli met je nieuwe speeltje :)

Wat ik dacht van m’n nieuwe iMac? “wat een lelijk klote ding!!” … jaaa daar had ik je toch even he :wink: :stuck_out_tongue: Ik ben het helemaal met je eens, wil nooit meer iets anders! Af en toen moet ik toch het een en ander achter een Windows machine doen, maar dan is het een hele verademing om dan weer achter m’n iMac / PowerBook te zitten 8)[/quote:81bc149d29]

Ik ben mede kandidaat om IT manager te worden bij een heus telecombedrijf in België en aan m’n bureau zijn er opvallend veel witte muren. Heb hier posters liggen van de nieuwe apple computers…

Zou ik? zou ik? Jaaaaaaaaa tuurlijk !!!

:lol:

[quote:8ca99890f5="Adriaan Mol"]Ik weet wat je bedoeld, bij elke nieuwe Mac ben ik weer zo blij als een kind (voor het raam wachten totdat die aardige postbody het pakketje komt brengen).[/quote:8ca99890f5]

LOOOOOOL Adriaan, dat is precies wat ik heb gedaan !! Normaal kwam ie maar morgen en moest ik morgen werken, maar opeens m’n ma haar imac’je 233 Mhz opgestart en naar de site van TNT gaan kijken. Huh ??? Out for delivery??? Wow, ff verifieren !! Vlug gebeld naar TNT en " Ja hoor meneer, uw krijgt van ons vandaag een levering". Yiiiiiihaaaaaaa, I LOVE TNT !! :stuck_out_tongue:

Gevolg → Zat van 10u s’morgen tot 14u constant aan het raampie te kijken wanneer dat witte vrachtautotje langskwam… Man man man, laatste uren wachten= afzien !!! :stuck_out_tongue:

Mijn eerste mac was een powerbook.... mee naar bed, op de plee, nog net niet mee in bad.... en gewoon meegesleept naar mijn werk waar 2 andere collega's ook een powerbook hadden gekocht.... en heb er tot op vandaag nog steeds plezier van. Soms zo'n moment van he.... lekker....

Ik had mijn Ibook besteld bij de Applestore en ik had 2 weken levertijd. Dus elke keer kijken op de status pagina en dan het verlossende bericht uw creditcard zit aan z'n tax. daar was ik ff lekker mee. IK MOEST EN ZOU DIE IBOOK MOEETEN HEBBEN!!! dus lekker op zaterdag ochtend naar Rotterdam naast de apple store Rotterdam parkeren(wel betalen, maar dat mag de pret niet drukken) en 2 uur later met een dikkeglimlach buikeje vol koffie en hersens vol met Macweetjes en natuurlijk een zeer discrete doos(net christine le duc) in mijn hand naar de auto en naar huis en dan...............

FF inpluggen powerknop xtc…!!! :smiley: :smiley:

het is alleen niet zo goed voor je relatie… altijd bonje wie achter de mac mag!!!

ach, je komt op een gegeven moment vanzelf dezelfde frustraties tegen als bij een pc, met het verschil dat windows xp WEL zijn explorer wil herstarten, maar finder herstarten is mij nog nooit gelukt, als die crasht zit er niets anders op dan computer uit en aan zetten door lang de powerknop in te drukken. Leuk dat alles wat via de dock gaat wel gewoon door blijft werken, maar zonder finder is het toch vrij hopeloos. Is er geen mogelijkheid om een hangende threat te killen? of moet dat perse met terminal? appeltje-alt-esc geeft alleen applicaties weer, maar das niet genoeg natuurlijk. vpn zorgt soms voor een finder crash die zo hard is dat hij niet eens te herstarten is... ik zou dan graag de boosdoenende threat willen killen en liefst zonder gebruik van terminal.

oja, I love my iBook!!! :D

..had ooit een PowerBook Wallstreet van de zaak. En kreeg daarop een andere baan,.. de PowerBook moest ik vervolgens inleveren, dan pas leer je je Apple'tje waarderen. Ben de volgende dag naar MacHouse in Woerden gevlogen en heb zonder de prijs te vragen direct een iMac DV SE gekocht. Omdat ik 3 weken moest wachten voor ik voor mijn nieuwe baan een nieuwe PowerBook zou krijgen en geen dag zonder wilde zitten..

Erg hè.

:mrgreen:

[quote:81b119d23f="hanzwillem"]ach, je komt op een gegeven moment vanzelf dezelfde frustraties tegen als bij een pc, met het verschil dat windows xp WEL zijn explorer wil herstarten, maar finder herstarten is mij nog nooit gelukt, als die crasht zit er niets anders op dan computer uit en aan zetten door lang de powerknop in te drukken. Leuk dat alles wat via de dock gaat wel gewoon door blijft werken, maar zonder finder is het toch vrij hopeloos. Is er geen mogelijkheid om een hangende threat te killen? of moet dat perse met terminal? appeltje-alt-esc geeft alleen applicaties weer, maar das niet genoeg natuurlijk. vpn zorgt soms voor een finder crash die zo hard is dat hij niet eens te herstarten is... ik zou dan graag de boosdoenende threat willen killen en liefst zonder gebruik van terminal.[/quote:81b119d23f]

Je kan de finder force quiten met alt-rechtmuisknop op het findericoon in je dock.
Vervelende is wel dat het sambaprotocol nog niet echt rotsvast is geimplementeerd…

[quote:ca9953ec57="remier"]

Je kan de finder force quiten met alt-rechtmuisknop op het findericoon in je dock.
Vervelende is wel dat het sambaprotocol nog niet echt rotsvast is geimplementeerd…[/quote:ca9953ec57]

precies, en dan blijft samba icm vpn dus hangen, de zogenaamd opnieuw opgestarte finder hangt dan ook meteen. Ik zou dus liever iets zien waar alle processen draaien zodat ik een process of threat kan killen. Het is zo zonde dat je perse je systeem moet herstarten omdat een of ander slecht process je hele systeem loopt te zieken. Een simpele kill is dan al voldoende om alles weer normaal te maken. Op win XP een fluitje van een cent, en ik neem aan onder OSX ook, alleen weet ik nog niet hoe.

Alt + Appel + ESC

:slight_smile:

[quote:1cbe898f7c=“unSOUND”]- Ruzie gehad met mijn vriendin omdat ik nooit meer aan haar zat,
waarop ik simpelweg reageerde: “Deze doet [b:1cbe898f7c]wel[/b:1cbe898f7c] alles wat ik wil.”[/quote:1cbe898f7c]

en daarna zeker vriendin weer op “tilt”… Moest je haar weer resetten enzo… :o :stuck_out_tongue:

[quote:1cb26463d4="hanzwillem"]...als die crasht zit er niets anders op dan computer uit en aan zetten door lang de powerknop in te drukken...[/quote:1cb26463d4]

CTRL Appel en powerknop - zo klaar :wink:

[quote:121fd55f0c="Tjerker"]

CTRL Appel en powerknop - zo klaar ;-)[/quote:121fd55f0c]

nou, dat scheelt wel 2 secondes en dan moet ik vervolgens alsnog alles opnieuw opstarten. ik wil threats killen, geen programmas en al helemaal niet het hele systeem! :x

[quote:de1681a091="hanzwillem"][quote:de1681a091="Tjerker"]

CTRL Appel en powerknop - zo klaar ;-)[/quote:de1681a091]

nou, dat scheelt wel 2 secondes en dan moet ik vervolgens alsnog alles opnieuw opstarten. ik wil threats killen, geen programmas en al helemaal niet het hele systeem! :x[/quote:de1681a091]

Nou, sorry hoor, jij hebt het over aan en uitzetten en LANG op de powerknop drukken… alle beetjes helpen :wink:

hanzwillem, ouwe zuurpruim, met je O/T zit je wel een heel leuk draadje te verzieken, kon je niet ff een eigen draadje beginnen? :evil:

Maar vooruit dan, nog een tip: in het Hulpprogje Activiteitenweergave kun je toch elk proces naar keuze stoppen/killen. Dit moet het toch voor jou doen!

Zo, en nu weer heel erg meeleven met MacDave, en ik kan er alleen maar aan toevoegen dat ik nog steeds, na al die jaren, blij als een kind ben met mijn macjes :D.