Pantone Waarde voor 80% Black

Wie heeft het PMS nummer voor alleen 80% Black. Of bestaat dit niet?

Het gaat erom dat een logo bij het merkenburo moet worden gedoponeerd. Deze willen dan de PMS nummers weten. nu weet ik niet of je 80% Zwart ook kan deponeren. Iemand ervaring mee??

Alvast bedankt!

Pms 425c 77% K

komt er het dichtst bij

gewoon 80% Black doorgeven, niet alle kleuren hebben een PMS waarde.

Zwart is ook een Pantone kleur. Alleen in een rasterwaarde. Zou hem gewoon als 80% zwart opgeven i.p.v. een PMS kleur die het niet is en alleen een beetje in de buurt komt.

in the Process Color Imaging Guide worden alle PMS kleuren naast proces kleuren gezet die er het meeste op lijken. Naast Pantone 425 C staat Pantone 000U-C, oftewel C0 M0 Y0 K79,0

Je zou dus eventueel Pantone 425C kunnen deponeren voor het logo
het verschil met 80% Proces Black is slechts 1,96 Delta-E, dus het is écht bijna hetzelfde

:stuck_out_tongue:

Bedankt voor de snelle reactie's! Helemaal top! 425 is het geworden!

DANK U NOGMAALS!

:lol:

Ik snap je niet hoor. Waarom zou je PMS 425 deponeren als die kleur helemaal niet in het logo voorkomt. In het logo wordt een rasterwaarde van zwart gebruikt en ik neem aan dat het ook zo gedrukt zal worden.

In andere woorden: In je drukwerk (en andere toepassingen) gebruik je geen PMS 425 dus waarom deze kleur dan deponeren?

[quote:18a1bf5ccf="Shark-o"]Ik snap je niet hoor. Waarom zou je PMS 425 deponeren als die kleur helemaal niet in het logo voorkomt. In het logo wordt een rasterwaarde van zwart gebruikt en ik neem aan dat het ook zo gedrukt zal worden.

In andere woorden: In je drukwerk (en andere toepassingen) gebruik je geen PMS 425 dus waarom deze kleur dan deponeren?[/quote:18a1bf5ccf]

my point exactly…

[quote:4da457dd4d="Shark-o"]Ik snap je niet hoor.[/quote:4da457dd4d] [quote:4da457dd4d="marloez"]my point exactly...[/quote:4da457dd4d]

ik zou ook de PMS 425 gedeponeerd hebben, niet 80% zwart.
Veel meer dan 80% zwart is PMS 425 een duidelijke en ondubbelzinnige omschrijving van de kleur. Niet zozeer van hoe je hem maakt (who cares) maar van wat je waarneemt.
Iedereen weet wat er bedoeld wordt en kan de kleur opzoeken in een waaier.

Voor 80% process Black is dat nog niet zo gemakkelijk.
Ik heb hier een hele dikke waaier (Pantone Process Color System Guide) en daar staat ie niet in (wel 70% en 85%)

ik vind 80% zwart anders duidelijker dan een PMS waarde.. daar kan ik tenminste een voorstelling van maken zónder waaier, in tegenstelling tot de PMS kleur... :|

[quote:bdc0b96bc2="Shark-o"]Ik snap je niet hoor. Waarom zou je PMS 425 deponeren als die kleur helemaal niet in het logo voorkomt. In het logo wordt een rasterwaarde van zwart gebruikt en ik neem aan dat het ook zo gedrukt zal worden.

In andere woorden: In je drukwerk (en andere toepassingen) gebruik je geen PMS 425 dus waarom deze kleur dan deponeren?[/quote:bdc0b96bc2]

Het logo is/was nog aanpasbaar`! Deze was eerst opgebouwd uit 80% zwart aangezien ik geen juiste PMS kon vinden. Toen bleek dat het bedrijf niet de enige was in NL met die naam wilden ze het logo gaan deponeren bij het merkenbureau. Vandaar toen mijn vraag, ik kon in mijn pantone waaier ook deze PMS niet vinden. Kortom Ik kon het logo gewoon nog aanpassen…

[quote:9d01d86fcf="Shark-o"]Ik snap je niet hoor. Waarom zou je PMS 425 deponeren als die kleur helemaal niet in het logo voorkomt. In het logo wordt een rasterwaarde van zwart gebruikt en ik neem aan dat het ook zo gedrukt zal worden.

In andere woorden: In je drukwerk (en andere toepassingen) gebruik je geen PMS 425 dus waarom deze kleur dan deponeren?[/quote:9d01d86fcf]

Die gebruik ik nu dus wel. Alles moet nog gedrukt worden.

2 verschillende pms-kleuren, 2 verschillende platen, dus hogere kosten ... simpeler om 80% in te geven, dan heb je maar 1 kleur, én tis goedkoper :D

Hoezo? 1 PMS kleur is nog steeds 1 PMS kleur toch?

2 verschillende pms-kleuren zijn 2 verschillende platen bij de drukker